دو نفت‌کش در خلیج عمان هدف حمله قرار گرفتند

نیروی دریایی آمریکا چهارشنبه 13 ژوئن اعلام کرد که دو نفت‌کش در دریایی عمان هدف حمله قرار گرفته و نیروی دریایی در حال کمک به خدمه دو نفت‌کش است.

ناوگان پنجم ارتش آمریکا هم اعلام کرد تیم‌هایی از نیروی دریایی را برای کمک به دو نفت‌کش اعزام کرده است. این اعلام می‌افزاید «دو پیام کمک از دو نفت‌کش در خلیج عمان دریافت کردیم».

4 منبع در حمل و نقل دریایی اعلام کردند که خدمه دو نفت‌کش به سلامت تخلیه شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه «ترید ویندز» وِیژه حمل و نقل دریایی به نقل از یک منبع گزارش داده است که یک اژدر به نفت‌کش وابسته به شرکت نروژی «فورن لاین» مقابل سواحل امارت الفجیره امارات متحده عربی اصابت کرده است.

این منبع افزود یکی از نفت‌کش‌ها «فرنت التیر» نام دارد و حامل پرچم جزایر مارشال است و دیگر «کوکوکا کاریدگس» نام دارد و حامل پرچم پاناما است.

رویترز به نقل از یک مقام مسئول گزارش داده است که کاپیتان نفت‌کش «کوکوکا کاردیگس» به قایقهای نجات تخلیه شدند و این نفت‌کش همچنان در خلیج عمان است و در معرض غرق شدن قرار ندارد.

همچنین یکی از خدمه نفت‌کش زخمی سطحی برداشته و آسیب‌هایی به بدنه کشتی از سمت راست وارد شده است.

رویترز همچنین به نقل از یک مقام مسئول گزارش داده است نفت‌کش «کوکوکا کاردیگس» از بندر الجبیل سعودی متانول حمل کرده و به سمت سنگاپور می‌رفت. این گزارش افزوده است محموله کشتی آسیب ندیده است.

«بلومبرگ» هم به نقل از یک مقام مسئول در بندر الفجیره امارات نوشته است یکی از دو نفت‌کش‌پس از حمل نفت از ابوظبی، دچار حریق شد.