هوک: باید با حملات دست‌نشاندگان ایران به سعودی مقابله کرد

برایان هوک، مسئول گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز جمعه 21 ژوئن 2019، گفت، استراتژی فشار حداکثری ایالات متحده علیه تهران کم‌کم نتایج ملموس خود را نشان می‌دهد و تهران این فشارها را حس کرده است.

هوک گفت:«تحریم‌های باعث شد تا رژیم ایران دیگر قادر نباشد ده‌ها میلیارد دلار را در اختیار سپاه پاسداران قرار دهد تا با استفاده از چنین اموالی حملات مستقیم یا غیرمستقیم به منطقه را ادامه دهد».

این مقام آمریکایی گفت باید در برابر اقدامات خصمانه ایران در منطقه ایستاد. ایران تلاش می‌کند از طریق شبه نظامیان وابسته‌اش استقرار و ثبات منطقه را برهم بزند.

هوک افزود:«اگر ما در رویارویی با ایران در یمن موفق نشویم، در آینده با خطر درگیری گسترده منطقه‌ای در خاورمیانه روبرو خواهیم شد».

هاوک گفت: «مهم و ضروری است که هیچ جای پایی برای ایران در یمن باقی نماند تا تهران نتواند از طریق این کشور باب المندب را تهدید کند».

مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت:«چنانچه ما بتوانیم در جهت کاهش تنش با ایران گام برداریم بسیار مناسب و مهم است اما در عین حال ما برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه روش‌های بازدارندگی خود را نیز بکار می‌گیریم».