تحریم‌های جدید علیه ایران..

تحریم

واشینگتن امروز دوشنبه 24 ژوئن، خود را برای اعلام فهرست جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران آماده می‌کند؛ تحریم‌هایی که در سایه تشدید تنش میان دو طرف در روزهای اخیر اعمال می‌شود و دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه 23 ژوئن در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» گفت از روز دوشنبه، تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد. او در عین حال گفت که آماده تلاش برای دست‎یابی به توافقی برای پشتیبانی از اقتصاد ایران است؛ سخنانی که به نظر می‌رسد به منظور کاهش شدت تنش بیان شده باشد.
«توافق با من هسته‌ای است»

در پاسخ به سوالی که ایران چه می‌خواهد؟ ترامپ گفت: «به نظرم آن‌ها مذاکره می‌خواهند، آن‌ها دست‌یابی به توافق می‌خواهند. توافق با من هسته‌ای است. آن‌ها نخواهند توانست به سلاح اتمی دست یابند. به نظرم وضعی که اکنون گرفتارش هستند را نمی‌خواهند. اقتصادشان به طور کامل دچار مشکل است».

ترامپ شنبه هم در توئیتی نوشته بود: «روز دوشنبه تحریم‌های بیشتر و شدیدی علیه ایران اعمال خواهیم کرد». او ادامه داد: «غیر ممکن است ایران به سلاح اتمی دست یابد».

از سوی برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا هم یکشنبه در کویت، از کشورهای جهان خواست بر ایران برای «فروکاستن از تنش» فشار بیاورد. او تاکید کرد که کشورش به دنبال تنش نظامی با ایران نیست.

هوک در پایان دیدار با مسئولان کویتی گفت: «از کشورهای جهان می‌خواهیم تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای تشویق ایران به فرونشاندن تنش و مقابله دیپلماسی با دیپلماسی به کار بندند».
ایران تاثیر تحریم‌ها را ناچیز دانست

در مقابل ایران تاثیر تحریم‌ها را ناچیز دانست. خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) از سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نقل کرد که تحریم‌های جدید امریکا را «تبلیغات» دانست و با توجه به تحریم‌های گذشته، دست آمریکا را برای اعمال تحریم‌های جدید «خالی» توصیف کرد.