روحانی: ادعای ناکارآمدی دولت و نظام جمهوری اسلامی نارواست

روحانی

رئیس جمهور ایران سخنان مطرح شده درباره ناکارآمدی دولت را « ادعایی ناروا» خواند.

حسن روحانی روز یکشنبه، ۲۳ تیر، در یک سخنرانی در شیروان در استان خراسان شمالی گفت: «اگر کسی امروز مدعی شود در نظام اسلامی، نظام و دولت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند، سخنی ناصحیح و ناروا بر زبان آورده است».

وی اضافه کرد: «ما در کشور مشکل داریم و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم اما در عین حال دست به دست هم داده‌ایم و در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد».

آقای روحانی گفت در این ۱۴ ماه که فشار تحریم تشدید شده، بدهی‌های خارجی ایران کاهش یافته است. او همچنین گفت که در طول سال گذشته، بیکاری افزایش نداشته است.

سخنان آقای روحانی در حالی بیان شده که پیش از این برخی از مقامات جمهوری اسلامی نیز از «ناکارآمدی دولت» سخن گفته‌اند.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا به مناسبت چهل سالگی انقلاب بهمن ۵۷، در رشته‌توئیتی با عنوان «چهل سال شکست» بخشی از اقدامات جمهوری اسلامی در سرکوب رسانه‌ها، بازداشت روزنامه‌نگاران، محدود کردن اینترنت و فساد در حکومت را یادآوری کرده بود.

آقای روحانی روز چهارشنبه ۱۰ بهمن​ ۹۷، گفته بود که «با بزرگ‌ترین فشار اقتصادی پس از انقلاب روبه‌رو هستیم».

با این حال وی روز یکشنبه گفت: «آنهایی که در کاخ سفید ادعا می‌کنند اقتصاد ایران را شکست می‌دهند، بدانند حرف‌شان اشتباه است».

تحریم‌های آمریکا باعث کم‌ارزش شدن پول ملی ایران و ورشکستگی بسیاری از صنایع ایران در ماه‌های گذشته شده و مردم حتی مدتی با نایاب شدن پوشک بچه روبه‌رو شده بودند.

برخی از معترضان در اعتراضات دی ماه ۹۶ وضعیت اقتصادی فعلی و مشکلات رخ داده برای آنان را نتیجه ناکارآمدی حکومت و فساد مسئولان ذکر کرده‌اند.