برگزاری اولین جلسه محاکمه علنی عمر البشیر در سودان


آ

منابع قضایی سودانی روز دوشنبه 19 اوت 2019 از آغاز نخستین جلسه محاکمه احمد عمر البشیر رئیس جمهوری برکنار شده این کشور خبر دادند.

قرار است دادگاه قضایی سودان در این جلسه اتهامات وارده علیه البشیر از جمله اتهام او به فساد مالی و جمع‎آوری ثروت غیر قانونی بررسی کند.

جلسه محاکمه البشیر به دلیل همزمان بودن با امضای نهایی اسناد دولت انتقالی در سودان از هفدهم اوت جاری به تاریخ نوزدهم این ماه تغییر یافت.

محمد الحسن الامیننماینده تیم دفاعی عمر البشیر اعلام کرد، محاکمه رئیس جمهوری برکنار شده سودان، به صورت علنی، با حضور نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعات و تحت تدابیر شدید امنیتی در دانشکده آموزش قضایی واقع در شرق خارطوم برگزار خواهد شد.

رئیس جمهوری برکنار شده سودان با اتهامات مختلفی از جمله کسب ثروت نامشروع و تخلف و سو استفاده از قانون وضعیت فوق العاده روبه رو است.

البشیر در این پرونده به اتهامات چون تملک مبالغی هنگفت از ارز خارجی مانند یورو و دلار، و چند میلیون پول سودانی به صورت نقد، ثروت غیرقانونی و سایر اتهامات مربوط به فساد اداری ، رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است که پس از سرنگونی احمد عمر البشیر گروه تحقیق مبلغ 7 میلیون یورو و 350 هزار دلار و 5 میلیون پوند سودانی در خانه‌اش پیدا کرد.