یک مقام بسیج از بازداشت ‘مداح‌های تربیت‌شده در اسرائیل’ خبر داد

سرهنگ یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان در ایران، گفته است در آستانه مراسم عزاداری برای امام سوم شیعیان، “فشارهای روانی و تبلیغات سوء علیه محرم و عاشورا” بیشتر می‌شود.

آقای ارجونی درباره “حرف تفرقه‌انگیز در مراسم و عزاداری‌ها” هشدار داده و از بازداشت چند مداح به گفته او تربیت شده در اسرائیل خبر داده است.

او گفته: “در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند که عده‌ای از آن‌ها در کشور دستگیر شده‌اند.”

این مقام بسیج در توضیح برنامه اسرائیل برای تربیت مداح، نقل قولی جعلی از فرانسیس فوکویاما، نظریه‌پرداز آمریکایی آورده که “شیعه بر دو بال سبز انتظار و سرخ عاشورا استوار است که باید این دو بال را نابود کنیم.”

آقای فوکویاما، که با نظریه “پایان تاریخ” پس از فروپاشی شوروی مشهور شد، در سال‌های اخیر و تحولات غیرمنتظره جهان برای غلط بودن نظریه‌اش با انتقادهای بسیاری روبرو بوده است. در رسانه‌های محافظه‌کار ایران او به عنوان مغز متفکر توطئه‌هایی بزرگ تصویر می‌شود.

یوسف ارجونی، رئیس بسیج مداحان، در کنار اشاره به تربیت مداح در اسرائیل گفته است که در ایران ۱۵۰ هزار مداح در آمار رسمی ثبت شده است. او گفته: “آمار غیررسمی دو برابر این مقدار تخمین زده می‌شود.”

این یعنی به ازای هر ۲۶۰ نفر در ایران یک مداح وجود دارد.

مداحان قشری هستند که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، علاقه زیادی به آنها نشان داده و بر اهمیتشان در سیاست‌های فرهنگی کشور تاکید می‌کند.

برخی از مداحانی که در برنامه‌های رهبر آوازهای مذهبی و سیاسی می‌خوانند، در مقاطعی به روسای جمهور و دیگر مقام‌های حکومتی مورد انتقاد محافظه‌کاران حملات تندی می‌کنند.