معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا به دنبال همکاری امارات در مقابله با ایران

سیگال مندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم، برای گفتگو با مقام‌های اماراتی درباره راهکارهای مقابله با نفوذ ایران در منطقه به این کشور سفر کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد مندلکر طی مدت اقامت در امارات متحده عربی قرار است با مدیران عامل هفت بانک این کشور و همچنین مقام‌های کشتیرانی دیدارو گفتگو کند.

بلومبرگ به نقل ازمندلکر نوشت: «ما در حال بررسی راه‌هایی برای همکاری در جهت مقابله با تروریسم و نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه و سراسر جهان هستیم.»

به نوشته بلومبرگ، سفر سیگال مندلکر به امارات جدیدترین تلاش آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی است. دولت آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای برجام در سال گذشته، تحریم‌های نفتی و بانکی لغوشده را برقرار کرده و سپس تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کرده است.

این مقام آمریکایی گفت وزارت دارایی آمریکا تاکنون بیش از هزار نهاد مرتبط با ایران را در فهرست تحریمی خود وارد کرده است.

او گفت یکی از شبکه‌های مهم کشتیترانی ایران که تحت اداره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بوده و در زمینه ارسال نفت به سوریه و حزب‌الله لبنان فعالیت داشته تحریم شده است.

مندلکر همچنین گفت آمریکا به دنبال شناسایی و تحریم کسانی است که در فعالیت‌های تجاری و مالی مربوط به تولید پتروشیمی و فلزات ایران نقش دارند.

او توضیح داد: «چنان که از دیر باز شاهد بوده‌ایم، این گونه تجارت دقیق همین جا در امارات اتفاق افتاده است. و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این بخش می‌داند که ادامه مشارکت در چنین تجارتی عواقب مشابهی خواهد داشت.»