شعار « نه به جنگ »، با چه هدفی ؟امیر کارگر


چند روز پیش وزیر امور خارجه سابق آمریکا « جان کری » در مصاحبه با مارگارت برنان در برنامۀ ” فیس د نیشن ” گفت :
( معتقدم که ایران یک تنه یا با کمک دیگری در پشت حمله به آرامکو است ، و پر واضح است که آنها حمله را تکذیب می کنند .
او همچنین گفت : موضع ترامپ کاملاً درست بوده که نخواسته ایران را با عجله به کنج جنگ ببرد. )
شنیدن این سخنان از زبان جان کری که به عنوان یکی از اصلی ترین رهبران مماشات شناخته می شود ، آن چنان تعجب برانگیز بود که بسیاری را دچار این اشتباه محاسبه کرد ، که فشار بر رژیم به نقطه ای رسیده است که حتی شرکای وفاداربه آن و پرقدرت ترین مدافع برجام و هدیه کنندۀ میلیاردها دلار نقد و شهروندی مجانی آمریکا به سران رژیم تروریستی آخوندها هم تغییر موضع داده است .


با اندکی تأمل بر این دو جملۀ جان کری متوجه خواهیم شد که اولاً ، از طرفی انکار دخالت رژیم در حملۀ تروریستی به سایت نفتی آرامکو توسط جان کری، بعد از اذعان بسیاری از سران این حکومت به دست داشتن در این حمله و قدرت نمایی در مورد آن ، و همچنین انبوهی سند ، دیگر کار بسیار ابلهانه ای خواهد بود ، و از طرفی دیگر ، گفتن این واقعیت غیرقابل انکار ، می تواند باعث فریب بسیاری و جلب اعتماد عده ای شود ، که البته شد .
ثانیاً او می خواست با تأیید مواضع رقیب و به نوعی دشمن خود و برجام ، یعنی ترامپ ، به زبانی پیچیده ، خط « نه جنگ » با نظام آخوندی را مورد تشویق قرار داده و هندوانه ای بزرگ را در زیر بغل ایشان بگذارد . پیامی که قبلاً توسط لابی های رژیم و رؤسای دولت های مماشاتگر و وزارت اطلاعات و اپوزیسیون دست ساز آخوندها در اوج عملیات های تروریستی رژیم ، با دعوت به صبر و خویشتن داری به غرب داده می شد.
در اینجا لازم به یادآوری می باشد که شعار « نه جنگ » در چارچوب « راه حل سوم » اولین بار توسط رئیس جمهور برگزیدۀ مقاومت ، خانم مریم رجوی حدود پانزده سال پیش درپارلمان اروپا ، استراسبورگ طرح گردید ، که طبق آن جهان متمدن را از مماشات با رژیم که نتیجۀ آن چیزی جزجنگ ، و دخالت نظامی در ایران که خواستۀ رژیم ملایان برای سرپوش گذاشتن بر بحران های آن رژیم می باشد ، بر حذر داشت و راه حل سوم یعنی ” تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران ” را بر روی میز کشورهای جهان گذاشت .
بنابراین ، مسئولیت عنصر آگاه و آزادیخواه در این شرایط حساس ، ایستادگی در مقابل سلاخان راه حل های دموکراتیک و انقلابی ، و مجبور کردن آنها به پذیرفتن کامل خواسته های مردم و مقاومتشان می باشد .
هرگونه شعار و راه حل و پیشنهادی مبنی بر « نه جنگ » ، بدون پشتوانۀ بعدی آن ، یعنی « تغییر رژیم توسط مردم و مقاومت ایران » ، دقیقاً توسط رژیم آخوندها دیکته شده و با هدفِ حفظِ همین نظام تروریستی و برقراری روابط استعماری و مماشاتگرانه در جهت غارت مردم ایران خواهد بود .
امیر کارگر
27 سپتامبر 2019