یک جنگنده ناشناس یکی از مقرهای سپاه پاسداران در سوریه را هدف قرار داد

یک مرکز نظامی متعلق به سپاه پاسداران ایران در شهر آلبوکمال سوریه، شامگاه جمعه 27 سپتامبر 2019 از سوی یک هواپیمای ناشناس بمباران شد.

دیدبان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع محلی گزارش کرد که ضدهوایی‌های سپاه پاسداران اشیاء پرنده‌ ناشناسی را شامگاه جمعه در آسمان آلبوکمال در حومه شرقی دیرالزور در نزدیکی مررزهای سوریه و عراق مورد هدف قرار دادند.

این چندمین بار در ماه جاری است که نیروهای ایران هدف حمله هوایی یا موشکی قرار می‌گیرند و در این حملات بیش از 40 پیکارجوی سپاه پاسداران کشته شدند.

در 9 سپتامبر نیز شبه‌نظامیان حشد الشعبی عراق از سوی هواپیماهای ناشناس در این منطقه مورد هدف قرار گرفتند و تعدادی از نیروهای آنها کشته و زخمی شدند.

در 17 سپتامبر نیروهای ایرانی و گروه‌های شبه‌نظامی هوادار ایران در منطقه الهری در حومه آلبوکمال در شرق دیرالزور نیز مورد حمله قرار گرفتند و دچار خسارات مالی و جانی قابل توجهی شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه روز پنج‌شنبه گزارش کرد که نیروهای ایران و شبه‌نظامیان طرفدار آنها از کشورهای سوریه و دیگر کشورها به صورت هدفمند در حومه دیرالزور و به ویژه در مناطق نزدیک به مرز عراق سنگر گرفته‌اند و مهمات خود را به طور مکرر جابجا می‌کنند تا هدف حملات هوایی قرار نگیرند.