سناتور آمریکایی: به ترامپ گفتم کاری کن ایران هزینه اقداماتش را متحمل شود

Lindsey Graham

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی دوشنبه 30 سپتامبر تاکید کرد که او از دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده خواسته تا کاری کند که ایران هزینه اقداماتش را متحمل شود.

این سناتور آمریکایی گفت: « به رئیس جمهور ترامپ گفتم کاری کن ایران هزینه اقداماتش را متحمل شود. به او گفتم: «واکنش حساب شده‌ای را پس از سرنگونی پهپاد (آمریکایی) انجام دادی اما در برابر ایران کارساز نبود و این کشور الان یاغی شده است و باید آنها (رهبران ایران) را سر جایشان بنشانی».

سناتور گراهام لیندسی در گفت‌وگو با شبکه CBS اشاره کرد که بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز در عین حالی که با وضعیت مشابهی مواجه بود توانست از خود دفاع کرده و کشور را رهبری کند.

مصمم به بازداشتن نظامی ایران

این در حالی است که روزنامه The Hill آمریکایی پیش‌تر از دستیابی برخی اعضای کنگره به اطلاعاتی سری درباره دست داشتن ایران در حملات به تاسیسات نفتی آرامکو خبر داد که از سوی مقامات وزارت دفاع آمریکا و آژانس اطلاعات مرکزی در اختیار آنها قرار داده شده و تهران را مسئول این حملات دانسته‌ است.

پس از ارائه این گزارش تعدادی از اعضای کنگره آمریکا خواستار واکنشی نظامی برای رساندن پیام مناسب به ایران شدند.

آنها در این راستا از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا با اتخاذ واکنشی مناسب ایرانیان را به علت اقدامات در برهم زدن ثبات جهانی و آسیب رساندن به اقتصاد جهانی متحمل هزینه کند.

از این رو سناتور لیندسی که هم‌پیمان نزدیک دونالد ترامپ است خواستار واکنش نظامی برای رساندن پیام مناسب به ایران شد و افزود که او بر این باور است، دونالد ترامپ «منتظر اتفاقات پیش‌رو برای تشکیل ائتلاف است».

این سناتور آمریکایی بر ضرورت اتخاذ اقدام نظامی بازدارنده در برابر ایران تاکید کرده و گفت: «من اکنون بیش از هر زمانی مصمم به ضرورت اتخاذ اقدام نظامی بازدارنده در برابر ایران هستم، باید هزینه‌ای را پرداخت کنند که (درد) آن را حس کنند، تحریم‌ها این مهم را محقق نخواهند کرد و ما می‌بایست به فکر واکنش نظامی باشیم.. امیدوارم که رئیس جمهوری به شیوه‌ای واکنش نشان دهد که ایرانی‌ها به دلیل آسیبی که به (اقتصاد) جهان وارد ساخته‌اند درباره هزینه‌ای که متحمل خواهند شد، دچار شک نشوند».