امپراتوری دروغ و دیپلماسی دروغ:نعمت فیروزی!!

“آن‌ها دروغگو هستند،”
“و می‌دانند که دروغگو هستند،”
“و می‌دانند که می‌دانیم که دروغگویند،”
“و با این وجود ، با صدای بلند دروغ” “می‌گویند !!!”
(نجیب محفوظ نویسنده مصری صاحب جایزه نوبل ادبیات )

از عجایب تاریخ ایران یکی هم ، بر اریکه قدرت نشستن دایناسورها در حاکمیت ولایت فقیه است. این پدیده تک نمونه تاریخ ایران، ویژگی های منحصر به فردی دارد که در سایر موجودات زنده کمتر میتوان سراغ گرفت. حماقت، دروغ و دجالیت، سفاکی و دژخیمی، چپاولگری و استثمارگری وانحصار طلبی، البته با فاصله بسیار زیادی با سایر دیکتاتورها، معدودی از این ویژگی هاست. دهها صفت و ویژگی دیگر میتوان برای آنها ردیف کرد. کارکرد منحصر به فرد هریک از این ویژگی ها را با ذکر هزاران فاکت و نمونه میتوان در همه عرصه های سیاسی اجتماعی و اقتصادی و…..این باند متضاد حاکم برشمرد و نشان داد . قبلا در نوشته ایی ویژگی “حماقت” را بطور مختصر شرح داده بودم. این نوشته روی دروغگویی ودجالیت رژیم، و کارکرد آن در سیاست داخلی و دیپلماسی خارجی رژیم تمرکز دارد.
انسان به هر اندازه که بیشتر دروغ بگوید، به همان اندازه دورغ گرفتن برایش ساده‌تر ‌می‌شود. و هر اندازه که دروغ، کار و تمرین میکند در این کار مهارت می‌یابد. دروغ کاراکتر (شخصیت) و حتی به گفته محققان، مغز دروغگو هم تاثیر میگذارد.

دروغ در عرصه سیاست داخلی

در کنار بساط سرکوبی و شلاق وشکنجه و اعدام، از اصلی ترین ابزار آخوندها برای بقای حکومت شان یکی هم “دروغ ” است. از پرهزینه ترین بخش های این رژیم در کنار دستگاه تروریسم اش، بخش تبلیغات آن است که چفت همین دستگاه سرکوب داخلی و صدور ارتجاع به خارجه است. روح و جوهر و خمیر مایه تبلیغات آخوندها در کلمه”دروغ” خلاصه می شود. به جرات میتوان گفت: در چهل سال گذشته نمی توان یک نمونه شفاف سازی برای مردم را در کارنامه رژیم دید. معکوس جلوه دادن حقایق و واقعیت ها کار اصلی دستگاه تبلیغات آخوندها است. دروغگویی هم ایدئولوژی (اصول دین) و هم استراتژی و هم تاکتیک! آخوندها در این سالیان بوده است. شفاف سازی بدلیل قطر دروغ های نجومی و جنایات و چپاول سالیان آخوندها حالا از هر زمان دیگر محال وغیر ممکن و معادل ترک برداشتن دیوار اختناق است. واین راه به فرو پاشی و اضمحلال و قیام می برد. هر آنچه که دوجناح حاکمیت علیه هم افشا میکنند، بخشی از پروژه جنگ قدرت است وربطی به شفاف سازی و بیان حقایق به مردم ندارد.
دروغ در سیاست داخلی رژیم ابزار کاری است که حول دو محور بکار میرود :
یکم. خوب جلوه دادن رفتار و تصمیم حاکمان از صدر تا ذیل و برای سفید سازی جنایات و چپاول علیه میهن وملت .
دوم. بد و شیطانی جلوه دادن مخالفین و در صدر همه مجاهدین و شورای ملی مقاومت به عنوان بدیل اصلی سیاسی رژیم .
مجموعه ایی از ارگان های تبلیغاتی از رادیو وتلویزیون گرفته تاسینما و انتشار صدها روزنامه وشب نامه و هفته نامه و ماهنامه و صدها سایت به زبان های مختلف در فضای مجازی ، تا انتشار هزاران جلد کتاب برای تحریف تاریخ معاصر ایران و حتی تحریف آشکار تاریخ در کتاب های درسی و از اینطریق شستشوی مغزی میلیون ها کودک و نوجوان دانش آموز ، هزاران منبر و مکتب خانه ، همه و همه بخشی از امپراتوری دروغی است که آخوندها برپا کرده اند. از سوی دیگر با تشکیل ارتش سایبری در ابعاد صد هزاری حتی با ماسک مخالف رژیم تلاش میکند در لحظه از طریق فضای مجازی بر افکار عمومی ایران و جهان تاثیر بگذارد و آن را به نفع خود سمت و سو دهد . چنین دستگاه عریض و طویلی که البته بخش پیدا وآشکار امپراتوری دروغ آخوندها است فقط یک هدف دارد و آن تولید دروغ و باز تکرار دروغ وباز خورد دروغ به جامعه ایران و بخشی از جامعه جهانی که در تیر رس این دروغ ها قرار دارد. تصور میزان هزینه این رژیم برای این امپراتوری دروغ از کیسه ملت ایران البته بسیار مشکل است. اما اگر کارکرد حیاتی دروغ را برای رژیم فهم کنیم، حیرت کمترین احساسی است که انسان میتواند داشته باشد. دروغ برای رژیم مثل خون در رگ های یک موجود زنده و تنفس برای یک کالبد در حال خفگی است . دروع نقش خون و هوا و بود و نبود را برای رژیم دارد. آن ها هیچ نقطه صدقی بین خود و جامعه ایران حس نمیکنند. زیرا ملت ایران وثروت وسرزمین ایران را غنیمتی میدانند که چند صباحی در چنگال خویش دارند.

ابعاد تبلیغات دروغ رژیم علیه مقاومت ایران و مجاهدین خلق .

آخوندهای حاکم از همان بدو پیروزی انقلاب ضد سلطنتی ، به فرمان امامشان و از زبان همو دروغپردازی و شیطان سازی علیه مجاهدین را شروع کرد ودر نخستین حرکت سرکوبگرانه خود در همان ماه اول پس از پیروزی ، اقدام به حمله به دفاتر مجاهدین در شهرستان ها مینمود و ضمن آتش زدن و تخریب این دفاتر شروع به زدن مارکها و دروغ های اخلاقی کرد. هرچه اقبال توده ایی مجاهدین بیشتر میشد و رژیم مورد نفرت مرد

م و بخصوص جوانان قرار میگرفت ، این دروغپردازی ها اوج بیشتری میگرفت. هدف یک چیز و آن مخدوش کردن وجهه و چهره مجاهدین به عنوان رقیب اصلی سیاسی و ایدئولوژیک آخوندها بود.
امپراتوری دروغ آخوند ها با صرف هزینه نجومی ، ماشین دروغسازی خود را در عرصه های زیر علیه مجاهدین بکار گرفت :

  • نشر وپخش کتاب و برگزاری نمایشگاه سالانه کتاب . که گاه در سال بیش از ده عنوان کتاب با تیراژ دهها هزارجلدی منتشر کرده و بطور رایگان در نمایشگاه ها و مراسم ونمازجمعه ها توزیع میکند .
    -تولید فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی. ساخت سریال های چند ده قسمتی و فیلم مستند وسینمایی که با تحریف تاریخ معاصر ایران همراه است . در بعضی سال ها تعداد این فیلمهابه بیش از سی فیلم در طی یک سال نیز رسیده است .
    -راه اندازی دهها سایت در فضای مجازی توسط وزارت بدنام اطلاعات به زبان فارسی و دیگر زبان ها.
    -به خدمت گرفتن عناصر خائن و خیانت پیشه. همه دیکتاتورها از مخالفین سابقشان که از گذشته خود ندامت کرده اند همچون دیگر ابزار تبلیغی استفاده می کنند تا بهتر بتوانند چهره اپوزیسیون خود را تخریب و خود را در سرکوب آنان محق جلوه دهند. اما در نظام آخوندی فراتر از استفاده تبلیغاتی ، با ایجاد تشکل های مختلف، توابان و ندامت کنندگان را دم و دنبالچه خود و بخشی از لایه حفاظ بیرونی نظام ضد بشری اش تبدیل میکند. در مواردی که نادمین خیانت پیشه استعدادش را داشته باشند در خط مقدم سرکوبی و حذف فیزیکی اپوزیسیون و مشخصا مجاهدین، به کار گرفته شده اند. نادمین با هزینه کلان مورد پشتیبانی قرار میگیرند و وظیفه دارند حتما به عنوان “اعضای سابق” به دروغپردازی های مورد پسند آخوندها مبادرت کنند. حاصل جمع پول کلان و کینه فردی، انگیزه نادمین را برای فروش خود و تبدیل شدن به دنبالچه رژیم تشکیل می دهد. ابعاد به خدمت گرفتن نادمین در این سالیان بر علیه مجاهدین و شورای ملی مقاومت غیر قابل مقایسه با سایر جنبش های تاریخ معاصر بوده است.
    -جعل خبر در رسانه های خارجه از زبان مزدوران و خبرنگاران محلی با پول کلان و باز نشر آن در رسانه های داخلی .
    -طراحی قتل و جنایت . همه دیکتاتورها تلاش کرده و می کنند که وجهه و چهره مخالفین و اپوزیسیون خود را خراب کنند و در این راه هم هزینه کلان میکنند .اما نظام ولایت در این رابطه بسا مرزها را در نودریده است. آخوندها و ماموران شقاوت پیشه شان طراحی و انجام عملیات قتل روشنفکران دگر اندیش و نویسندگان و رهبران اقلیت های مذهبی و حتی انفجار در اماکن مقدس مذهبی مانند حرم امام رضا وقتل عام زوار بیگناه را انجام دادند ، فقط با این هدف که به مجاهدین نسبت دهند و چهره مجاهدین را تخریب کنند. این درجه از قساوت، ویژگی منحصر به فرد آخوندهای حاکم است که در هیچ جای تاریخ گذشته و معاصر نظیر و مانندی ندارد.

دیپلماسی دروغ

امپراتوری دروغ آخوندها ؛ به موازات بکار گیری این ابزار در سیاست داخلی ، در زمینه سیاست خارجی نیز “دیپلماسی دروغ” را بکار گرفته است. وزارت خارجه رژیم که از اصلی ترین وزارتخانه های رژیم است عمده کارش به تکذیب حقایق منتشر شده از جانب مردم و مجاهدین وپخش و انتشار بیانیه های دروغپردازی است.
دروغ اگرچه ممکن است در سیاست داخلی درمیان لایه ای از اقشار عقب مانده مردم خورند داشته باشد اما در دیپلماسی ودر بازار مکاره بین المللی دروغ به تنهایی خریدار ندارد. آخوندها با قراردادهای چند میلیاردی دروغهای خود را به خریداران عرضه میکنند.
اجازه دهید در این نقطه از بحث با نتایج یک پژوهش علمی در باره دروغ آشنا شویم:

  • مغز و عصب‌شناسان کالج دانشگاهی لندن آزمایشی را انجام داده اند که در آن اشتراک کنندگان تشویق شده اند به تکرار دروغ بگویند. شرکت کنندگان در آزمایش متناسب با شدت و بزرگی دروغ‌های شان پاداش مالی دریافت کرده اند. نتایج این تحقیقات خود پژوهشگران را متعجب کرد ! آنها دریافتند ” که انسان ها زمانی که هم خود و هم طرف مقابل شان از دروغ نفع ببرند، بیشترین دروغ را می‌گویند.” (نقل از منابع اینترنتی)
    بله، با مکانیزم نفع بیشتر دوطرفه بوده و هست که هنوز در اتحادیه اروپا منادیان و کارگزاران سیاست استمالت، دروغ های رژیم آخوندی را به خود می باورانند ، که اگر نظام آخوندی سرنگون شود بی ثباتی تمام خاورمیانه را در خود فرو میبرد!! گو اینکه الان با این همه دسیسه و آتش افروزی های آخوندها خاورمیانه دارای ثبات و آرامش است ؟!
    با همین مکانیزم نفع دوطرفه بوده است که ۱۲ سال مداوم و به رغم حکم دادگاه عدالت اروپا، بر دروغ بزرگ برچسب تروریست بودن مجاهدین اصرار میورزید و در یک دور تسلسل مضحک از یک طرف دادگاه از لیست خارج میکرد و از طرف دیگر دولتمردان شریک دروغگو ! مجدد درلیست قرار می دادند !
    با همین مکانیزم نفع دوطرفه بوده و هست که دولتمردان اروپایی دروغ بزرگ بی بدیل بودن و بی آلترناتیو بودن آخوندها را هر روز قرقره میک

نند و حاضر نیستند حق مقاومت وتعیین سرنوشت را برای مردم ایران برسمیت بشناسند.!!
دیپلماسی دروغ با هدف آب رنگ مالیدن و بزک چهره نفرت انگیز نظام آخوندی و البته با “نفع دوطرفه” کارچرخانی میکند. مقامات رژیم در ملاقات ها و مراودات سیاسی و اقتصادی خود با کشورها دو هدف عمده را باچوب حراج زدن بر اموال ملت ایران پیگیری میکنند : اول. یارگیری از میان دولتمردان کشورها ، بخصوص در جلسات سازمان ملل و محکومیت و محدودیت برای مجاهدین ومقاومت.
دوم . گرفتن پورسانت برای پر کردن جبپ خود در معاملات اقتصادی با شرکتها.

نتیجه:
در منحنی انسانیت وقتی عقربه شرافت به منهای بی نهایت میل میکند، عقربه دروغ در بی نهایت سیر میکند !! دروغ بی انتهای آخوندها در چهل سال گذشته به ملت ایران، بیان ملموس وعینی ته کشیدن عناصر دنیای انسانی و منجمله شرافت است .
در عصر خرد و آگاهی، بخصوص باظهور اینترنت و قابلیتهای اطلاع رسانی دنیای مجازی، دروغ و بیخبری و دجالیت آخوندی مثل برف در مقابل آفتاب تموز ذوب شده و میشود وکمترین مجازات
اتودینامیک آخوندهای دروغگو، بی اعتمادی به آنها وطرد یکپارچه توسط مردم ایران است که در شعار : “دشمن ما همین جاست دروغ میگن آمریکاست” سمبلیزه شده است. به هر میزان که ما در کار شفاف سازی حقایق برای مردم پیش میرویم و ماهیت و عملکرد آخوندها را در معرض دید مردم ایران و افکار عمومی قرار می دهیم به پیشروی جنبش مقاومت کمک کرده ایم . با پیشروی جنبش مقاومت و سرانجام قیام مردمی دیر نیست که آخوندها و بساط دروغ ودجالیت شان به زباله دانی تاریخ رهنمون شود.
نعمت فیروزی
۱۲ اکتبر ۲۰۱۹
۲۰ مهر ۹۸