فهرست« ۹۸ آقازاده» دارای بورسیه «غیر‌قانونی» به قوه قضائیه رفت

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، خبر داد که فهرست ۹۸ «آقازاده‌ای» که «به صورت غیرقانونی» در دولت قبل بورسیه شده بودند، برای قوه قضائیه ارسال شده است.

آقای صادقی در مصاحبه با وب‌سایت خبرگزاری مجلس، خانه ملت، گفت، فهرستی از ۹۸ «آقازاده و آقا» در اختیار دارد که «با رانت بورسیه گرفته‌اند».

وی همچنین گفت که درخواست کرده گزارش سازمان بازرسی در این باره بررسی شود. به گفته آقای صادقی سازمان بازرسی کل کشور در سال ۹۲-۹۳ گزارشی تهیه اما به «مراجع ذی‌ربط ارائه نکرده بود».

این نماینده مجلس پیش از این نیز بدون ذکر نام اعلام کرده بود که صد مقام جمهوری اسلامی و فرزندان‌شان از بورسیه‌های «غیرقانونی» در دولت سابق استفاده کرده‌اند.

پیش از آن برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که نام تعدادی از نمایندگان مجلس و فرزندان آنان از جمله نام فرزند و مسئول دفتر محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد و رئیس کمیسیون آموزش مجلس نهم نیز در لیست «بورسیه‌های غیرقانونی» به چشم می‌خورد.

جواد هروی، نماینده مجلس نیز روز ۲۹ تیر ۹۳ خبر داده بود که ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس نهم و ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس هشتم از این «بورسیه‌های غیرقانونی» استفاده کرده‌اند.

پیش از آن نیز سایت فرارو روز ۲۶ شهریور ۹۲ خبر داده بود که سارا دانشجو، دختر کامران دانشجو، وزیر علوم در دولت دهم، در روزهای پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد از دانشگاه تربیت مدرس بورسیه دکترا دریافت کرده‌ است.