تظاهرات سه‌شنبه در کربلا 18 کشته و بیش از 860 زخمی برجای گذاشت



استان کربلا شامگاه دوشنبه 28 اکتبر شبی خونین را پشت سر گذاشت به طوری که منابع العربیه از کشته شدن بیش 18 نفر در تظاهرات شب گذشته شهر کربلا خبر دادند.

این در حالی است که منابع پزشکی و امنیتی به خبرگزاری ویترز گفتند که حداقل 14 نفر کشته و 865 تن دیگر زخمی شدند.

به گفته شاهدان عینی برخی از قربانیان توسط تیر اندازی مستقیم پلیس و برخی دیگر توسط افرادی نقاب بسته که برخی از عراقی ها آنها را شبه نظامیان عراقی وابسته به سپاه قدس می دانند، کشته شدند.

در همین حال کمیسیون حقوق بشر عراق در گزارشی تأیید کرد که دست کم 18 نفر در کربلا کشته و 865 تن زخمی شدند. این نهاد حقوق بشری به موارد خفگی تظاهر کنندگان در نتیجه شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی به سوی تظاهر کنندگان اشاره کرد. این نهاد حقوق بشری گفته است که بسیاری از خانواده‌ها شرکت کننده در تظاهرات به دلیل اوضاع امنینتی نتوانستند به بیمارستان‌های شهر مراجعه کنند.

یک مقام امنیتی عراقی نیز به آسوشیتدپرس گفته است، در حمله به معترضین 18 نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. این مقام امنیتی گفت: این حمله قتل تظاهر کنندگان در ساعات اولیه بامداد سه شنبه اتفاق افتاد.

تظاهر کنندگان عراقی در استان کربلا بغداد و نجف و بابل برای پنجمین روز پیاپی به خیابانها ریخته تا علیه فساد دولتی، عدم ارائه خدمات، و نفوذ عوامل ایران در ساختار سیاسی عراق و سایر نارضایتی ها اعتراض کنند.

شلیک به سوی تظاهرکنندگان توسط گروهی نقابداران

شاهدان عینی در تظاهرات کربلا به خبرگزاری‌ها گفت، هنگامی که ده‌ها تظاهرکننده در یکی از میدان‌های شهر تجمع کرده بودند، افراد مسلح از یک خودروی که با سرعت حرکت می‌کرد به سمت معترضان شلیک کردند. این افراد مسلح نقاب دار – با لباس غیرنظامی وارد میدان شدند و سپس اقدام به تیراندازی به معترضین کردند.

عراقی‌ها این نقابداران را وابسته به وزارت کشور عراق می دانند که عوامل وابسته به سپاه در ایران آن را مدیریت می‌کنند.