توئیتر حماس را «سازمان تروریستی» خواند و صفحه رسمی‌اش را بست

ایران و حزب‌الله لبنان

شرکت توئیتر پس از بستن صفحه رسمی جنبش حماس فلسطین اعلام کرد که در این شبکه اجتماعی «جایی برای سازمان‌های تروریستی غیرقانونی و افراط‌گرایی خشونت‌بار» وجود ندارد.

توئیتر روز یکشنبه 3 نوامبر 2019 و ساعاتی پس از بستن حساب شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب‌الله لبنان، حساب جنبش حماس فلسطین را به دلیل مخالفت با قواعد و اصول این شبکه اجتماعی بست.

توئیتر گفت که حساب شبکع المنار را به دلیل عدم التزام به قواعد نشر بسته است. سخنگوی این شرکت اعلام کرد: « در توئیتر جایی برای سازمان‌های تروریستی غیرقانونی و افراط‌گرایی خشونت‌بار نیست و این شرکت سابقه طولانی در اتخاذ اقداماتی جدی از طریق سازوکاری که افراد، شرکت‌ها و تکنولوژی را به کار می‌گیرد، دارد.»

این شرکت حساب‌های عربی، فرانسوی، انگلیسی و اسپانیولی شبکه المنار را نیز بست. حساب‌های اخبار و برنامه‌های این شبکه نیز بسته شده و افراد در صورت مراجعه به این صفحات با پیام «این حساب تعلیق شده» مواجه می‌شوند.

تعدادی از نمایندگان مجلس آمریکا تا اول نوامبر به جاک دورسی، رئیس توئیتر مهلت داده بودند همه محتوای مربوط به سازمان‌های تروریستی از جمله حماس و حزب‌الله و افراد مرتبط به آنها را از این شبکه حذف کند.

آمریکا حزب‌الله لبنان را از سال 1997 در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، فشارها را بر حزب‌الله دو چندان کرده است.