“بی بی سی” بلندگوی روباه پیر در خدمت کفتار پیر: نعمت فیروزی

هفت روز است که طوفان قیام مردم قهرمان ایران در بیش از ۱۴۰ شهر و ۳۱ استان ایران در منتهای سرکوب و قتل عام مردم از یک سو و در منتهای رادیکالیزم از سوی دیگر، صدر تا ذیل حاکمیت آخوندها را در نوردیده و برغم خط و نشان کشیدن های مکرر شخص ولی فقیه ارتجاع و دیگر اراذل و اوباش و اشرار نظام همچنان تا سرنگونی تام وتمام این باند مافیایی به پیش میرود. در حالیکه عدد شهدا از ۲۵۰ تن و مجروحین از ۳۵۰۰تن تا کنون گذشته و دستگیری ها نیز بالغ بر ۷ هزار نفر میشود . در حالیکه جنایتکاران حاکم برای توقف قیام در بعضی از شهرها زرهی و هلی کوپتر به صحنه آورده اند و از هیچگونه جنایتی در حق مردم کوتاهی نمیکنند، بخش فارسی تلویزیون BBC طبق معمول همیشه وظیفه اصلی خود را در حمایت با چشمداشت! از کفتار پیر خامنه ایی می بیند و اخبار و تحلیل هایی که حول قیام قهرمانانه مردم ایران می دهد ، به قول شاملوی بزرگ “حرامزاده ترین نوع سانسور را اعمال میکند” . این بلندگو با به صحنه آوردن “اره و اوره و شمسی کوره” از اپوزیسیون فتوشاپی و دنبالچه های اصلاح طلبان قلابی خارجه نشین را تحت عناوین مختلف گرد هم می آورد تا با قدر قدرت نشان دادن ولی فقیه در دل جوانان قیام آفرین مقرباً لنظام بیم و ترس ایجاد کند تا دست از خشونت برداشته و به خانه برگردند . آنها نیز با یر به یر کردن و یکی دانستن جنایت گله پاسداران و بسیجیان رژیم، با دفاع مشروع جوانان برای حفظ جان آن هم بادست خالی، عملا حق را به ولی فقیه مفلوک نظام میدهند تا روضه “اشداء وعلی الاشرار” بخواند و “سگ امنیتش” دائما پارس کند و پاچه قیام آفرینان را بگیرد.(۱)
از فتوشاپ های دنیای سیاست که بگذریم ، نقش بلندگوی روباه پیر استعمار ” آیت الله BBC” است که قابل تامل است .اینکه «بی بی سی» تاریخچه طولانی در ضدیت با منافع مردم ایران دارد و تا کجا با منافع استعماری دولت فخیمه پیوند خورده است. اینکه در دوران روی کار آوردن رضا خان دیکتاتور چه رلی بازی کرد . اینکه در جریان کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت دکتر مصدق، تنها دولت ملی تاریخ معاصر ایران چه نقشی بازی کرد ؟ و اینکه در جریان قیام ضد سلطنتی چگونه بلندگوی روباه پیر تبدیل به بلندگوی کفتار پیر شد ، از عجایب سیاست در قرن گذشته است و مجالی دیگر میطلبد .اما پرداختن به نقش بی بی سی و شیوه خبر رسانی از قیام در همین چند روز اخیر در حد چند جمله ایی خالی از مرحمت نیست.
به خبرهای یک و دو بی بی سی در چند روز گذشته توجه کنید:

  • یکشنبه ۲۶ آبان : دولت میگوید اولویت با تامین امنیت است . اینترنت قطع است . خامنه ایی رهبر ایران تاکید کرده است: از تصمیم سران سه قوه حمایت میکند هرچند برخی مردم ناراضی
    هستند . نمایندگان مجلس طرح بنزین را پس گرفتند .
    دوشنبه۲۷ آبان : سپاه پاسداران در بیانیه ایی اعلام کرد با ادامه نا امنی قاطعانه برخورد میکند .
    سه شنبه ۲۸ آبان : قوه قضاییه گفته است با اغتشاشگران بشدت برخورد میکند و کسانی را که فیلم به خارجه ارسال کند مجازات میکند . دولت اعلام کرد اولین سری پرداخت یارانه را که شامل ۲۰ میلیون نفر میشود واریز کرده است .
    چهارشنبه ۲۹ آبان : خامنه ایی میگوید دشمن را عقب رانده است . روحانی در کنار رهبر قرار گرفت وگفت مردم بر اغتشاشگران پیروز شدند . در قسمتی دیگر از برنامه خود به جای انعکاس از قیام و سرکوب رژیم به ضد تظاهرات مزدوران خامنه ایی پوشش میدهد .
    پنجشنبه ۳۰ آبان : سپاه پاسداران میگوید قیام در ۱۰۰ شهر مهار شده است .و در قسمتی دیگر خبر پخش اعتراف یکی از زنان دستگیر شده را پخش کرد که فریب بیگانه را خورده است . در خبری دیگر واریز کردن یارانه ۲۰میلیون دیگر را از قول دولت روحانی گزارش کرد.
    دشمنی دیرینه «بی بی سی»با قیام های رهایی بخش مردم ایران و نیروهای ملی ایران و بخصوص مجاهدین نه از ره کین بلکه برخاسته از طبیعت منافع استعماریش می باشد، همچنانکه نقش فعلی او در همین قیام نیز چنین است. بطور کلی نقش این بلند گو در این قیام حول چهار مولفه میتوان فرموله کرد:
    یکم. تلاش برای صنفی قلمداد کردن این قیام و تنزل دادن به قیمت بنزین . و نه یک قیام سراسری ضد نظام ولایت .
    دوم. در بوق کردن فضای امنیتی و بزرگنمایی کردن قدرت سرکوب رژیم برای ایجاد ترس در قیام آفرینان که موجب کوتاه آمدن آنها وبرگشت به خانه شود .
    سوم. کوبیدن بر طبل خشونت طلبی قیام آفرینان ، با به صحنه آوردن عناصر ریزشی خارجه نشین نظام و اپوزیسیون فتوشاپی .
    چهارم .تبلیغ و تاکید بر بی رهبر بودن قیام و کور و بی هدف بودن آن که معلوم نیست چه میخواهند؟ با میدان دادن به دنباله های خارج کشوری رژیم وبخصوص اصلاح طلبان شرمگین! تحت عنوان فعال مدنی و جامعه شناس و….
    برآیند مولفه سوم و چهارم مستقیما مجاهدین خلق را به عنوان تنها تشکیلات فعلی و واقعی اپوزیسیون که امکان سازماندهی و رهبری را دارد هدف قرار داده تا در حقیقت به حذف صورت مسئله تنها التر ناتیو این رژیم جامه عمل بپوشاند. به موازات این کار، تخریب مستقیم چهره مجاهدین با استفاده از هر ملعبه ایی مانند ضد سکس بودن !! و بکار گرفتن مزدوران وزارت اطلاعات و دیگر اهرم ها در دیگر برنامه های بی بی سی نیز انجام میدهد .

اعترافات دشمن

ضمن توجه به نکاتی که بی بی سی و هم ریشانش در باره قیام میگویند و تبلیغ میکنند ، جا دارد که قدری روی اعتراف دشمن تامل کنیم و ببینیم آن ها روی چه نکات و ویژگی هایی در قیام انگشت گذاشته اند. نکات مطرح شده زیر بخوبی روشنگر است و نیاز به هیچ تعبیر و تفسیری ندارد ، توجه کنید :
روزنامه حکومتی جوان وابسته به سپاه پاسداران به مدیریت عبدالله گنجی در سرمقاله‌اش با عنوان «خصایص یک آشوب» با بیان این‌که جریان مجاهدین در آشوب نقش داشته اند، به ویژگی‌های قیام پرداخته و چندین ویژگی برای قیام شمارش می‌کند که برخی از آنها عبارتند از:

  • حمله به مراکز حساس ازجمله مراکز نظامی-انتظامی از ویژگی‌های خاص این دوره است و شاید تلفات انسانی نیز از این خصلت نشئت می‌گیرد. به ده‌ها کلانتری، سپاه و بسیج با سلاح گرم و سرد حمله شده است و چندین بسیجی در حلقه محاصره قرار گرفته و کشته شدند. بنابراین، کانون حملات نشانگر سطح خشونت و هدف‌گذاری آشوب است.
  • آشوبگران آموزش دیده بوده‌اند و ابزار‌های اقدام خود را نیز همراه داشته‌اند.
  • آموزش از کار انداختن دوربین‌های چهارراه‌ها و بانک‌ها و فروشگاه‌ها و درآوردن هارد‌های مربوطه.
  • استفاده از انبر‌های بلند برای قطع کردن قفل‌ها، مواد آتش‌زای آماده برای قرار دادن در سطل‌های زباله و بانک‌ها، – نداشتن ثبات استقراری در مکانی خاص و حرکت نقطه به نقطه برای خسته کردن پلیس .
  • نوع رفتار آشوبگران در سراسر کشور از یک مدل خاص پیروی می‌کرد: خشن، بدون شعار و بدون مطالبه و همراه داشتن ابزار تخریب با گروه‌های کوچک تخریبگر.
  • تلفات انسانی نیرو‌های نظامی و انتظامی نشان می‌دهد که قمه و سلاح گرم مورد استفاده جدی آشوبگران بوده است و مشاهده نمونه‌های آن در شهر‌های اطراف کرج و خوزستان قطعی است.
  • برای زنان کار ویژه تعریف شده بود. هم در حمله به مراکز بسیج خواهران و هم در تهییج جوانان نقش اساسی داشتند. گرچه در تلفات انسانی کشته ندادند، اما سبک به‌کارگیری زنان مشابه مانور‌های زنان سازمان مجاهدین است.

نتجه گیری :

همچنانکه دشمن اعتراف کرده این قیام نه کور و بی هدف که بسیار هدفدار و سازمان یافته و در منتهای رادیکالیسم ناشی از خشم انباشته از تحمل چند دهه ستم حاکمیت ضدبشری آخوندها میباشد. این قیام سر باز ایستادن ندارد اگر چه در مسیر شتابان خود افت وخیز خواهد داشت و بزودی آخوندهای ستمگر را به جایگاه اصلی و سوختن در خشم مقدس همه مردم ایران روانه خواهد کرد . شتاب و گسترش شگفت انگیز هر مرحله قیام به نسبت مرحله قبلی، دقیقا هدفدار بودن و سازماندهی شده آن را نشان میدهد . کانون های شورشی در قلب این قیام البته بی نام و آرم و نشان آن را به پیش میبرند. و آزادی را همگام باخلق محبوب وستم دیده درآغوش خواهند کشید و رو سیاهی تاریخی را بر چهره محافل استعماری با همه بلندگوهای جاندار و بی جانش مهر میکند.
نعمت فیروزی
۲۱ نوامبر ۲۰۱۹
۳۰ آبان ۹۸