بغداد…کشته شدن 3 تن از معترضان توسط نیروهای امنیتی

به گزارش خبرکزاری آسوشیتدپرس روز جمعه 22 نوامبر نیروهای امنیتی عراق از اسلحه گرم و گلوله علیه معترضین در بغداد استفاده کرده و تعدادی را به قتل رساندند.

طبق این گزارش در جریان درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در مرکز بغداد دست کم سه نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز نیز با نشر این خبر از منابع خود اعلام كرد، یكی از كشته شدگان به ضرب گلوله کشته شد و دیگری در اثر مصدومیت نارنجک از نوع کشنده گاز اشک آور به ناحیه سرش کشته شد این درگیری ها در پل الاحرار اتفاق افتاد.

منابع عراقی از کشته شدن یک تظاهرکننده دیگری در خیابان الرشید در مرکز بغداد خبر دادند.

پیشتر منابع عراقی به خبرگزاری‌ها گفته بودند که درگیری‌های شبانه سه روز گذشته تاکنون میان معترضان و نیروهای امنیتی در بغداد به کشته شدن بیش از 10 نفر منجر شده است. بنابر این منابع بیش از صد نفر از منعترضان نیز زخمی شدند.

شب گذشته نیز یک نفر در تظاهراتی که در مرکز بغداد برگزار شد، کشته شد.

پیشتر منابع پزشکی از و امنیتی از کشته شدن سه نفر و 48 زخمی در بغداد خبر داده بودند این در حالی است که دولت عراق هرگونه قربانی طی 2 روز گذشه را انکار کرد.

به گفته شاهدان عینی ، شامگاه پنجشنبه تعدادی از تظاهرکنندگان که تلاش کرده بودند بر پل الاحرار جمع شوند با پلیس درگیر شده که در این میان تعدادی زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که دولت تمام راه‌های منتهی به تاسیسات نفتی، بنادر و گذرگاه‌های مرزی که به وسیله معترضان بسته شده بود، باز کرده است.

از آغاز اعتراضات در عراق تاکنون بیش از 320 نفر به وسیله گلوله‌های نیروهای امنیتی و شبه نظامیان عراقی وابسته به سپاه قدس ایران کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.