وزیر نفت ایران همزمان استیضاح و محاکمه می‌شود

استیضاح بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در دستور کار مجلس این کشور قرار گرفت و همزمان برخی استیضاح‌کنندگان قصد شکایت از زنگنه و محاکمه او را نیز دارند.

خبرگزاری فارس گزارش کرد که برخی از نمایندگان مجلس ایران با توجه به عملکرد بیژن زنگنه استیضاح او را در دستور کار قرار داده و قصد دارند علاوه بر استیضاح، از او نزد قوه قضائیه نیز شکایت کنند.

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در این‌باره گفت: «در شکوائیه نمایندگان، خواستار این شدیم که قوه قضائیه به اقدامات وزیر نفت که موجب وارد آمدن ضرر و زیان به بیت‌المال شده، رسیدگی کند.»

او «ضرر چند صدمیلیاردی به بیت المال با حذف کارت سوخت و احیای مجدد آن» را یکی از مهمترین دلایل شکایت نمایندگان از وزیر نفت عنوان کرد.

ابوالفضل ابوترابی‌ نماینده نجف‌آباد نیز به خبرگزاری فارس گفت که «دلیل تمرکز نمایندگان بر روی زنگنه حیف و میل بیت‌المال در این وزارتخانه و تاثیرات منفی حذف کارت سوخت و ضررهای این اقدام زنگنه بر زندگی مردم است.»

تا کنون 71 امضاء برای استیضاح زنگنه جمع‌آوری شده است و استیضاح‌کنندگان توافق کرده‌اند، تا زمان اجرای استیضاح موضوع شکایت را متوقف نگاه داشته و پس از به نتیجه رساندن استیضاح، زنگنه را به دادگاه بکشانند.