ارتش ملی لیبی مخازن تسلیحات و پهپادهای ترکیه در مصراته را منهدم کرد

نیروی هوایی ارتش ملی لیبی شامگاه جمعه 13 دسامبر 2019 مخازن اسلحه، مهمات، تجهیزات نظامی و پهپادهای ترکیه‌ای ارسالی به دولت الوفاق را در بمباران مقر دانشکده نیروی هوایی شهر مصراته منهدم کرد.

به گزارش العربیه، ارتش ملی لیبی در بیانیه‌ای توضیح داد که مخازن اسلحه، مهمات، تجهیزات، خودروهای زرهی و پهپادهای ارسالی از ترکیه طی عملیات دقیق اطلاعاتی شناسایی و توسط نیروی هوایی ارتش ملی لیبی بمباران و منهدم شدند.

در این بیانیه آمده است که این تجهیزات، ادوات و تسلیحات نظامی ترکیه در چارچوب توافق اخیر دولت الوفاق با ترکیه برای تقویت همکاریهای نظامی و از راه‌های هوایی و دریایی به لیبی انتقال داده شده بود.

در همین راستا ارتش ملی لیبی ترکیه را متهم ساخت که با بی اعتنایی به قطعنامه بین‌المللی ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی با قصد حمایت از دولت السراج اقدام به قاچاق اسلحه، مهمات و تجهیزات نظامی به این کشور می‌کند.

فرماندهی ارتش ملی لیبی افزود که طی عملیات اطلاعاتی دقیق انتقال برخی از محموله‌های سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی ترکیه از بنادر این کشور به بندرهای مصراته، طرابلس و الخمس شناسایی شد که این اقدام نقض کننده قطعنامه بین‌المللی ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی است.

ارتش ملی لیبی همچنین به ساکنان شهر مصراته هشدار داد که از مخازن تسلیحات، مهمات و تجهیزات نظامی شبه‌نظامیان وابسته به دولت الوفاق که خطراتی را برای غیرنظامیان ایجاد کرده دور شوند تا از سوی این شبه‌نظامیان به عنوان سپر انسانی مورد سوء استفاده واقع نشوند.

در پی انهدام خودروهای زرهی ترکیه با استفاده از تسلیحات ضد زره در عملیات آزادسازی طرابلس پایتخت لیبی، ارتش ملی این کشور پنج‌شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی آن یک پهپاد ترکیه‌ای را در منطقه عین زاره در جنوب طرابلس سرنگون کرده است.

این در حالی است که ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی شامگاه پنج‌شنبه 12 دسامبر 2019 «آغاز جنگ سرنوشت‌ساز» آزادسازی طرابلس پایتخت لیبی را اعلام کرد.

با آغاز عملیات بزرگ ارتش ملی لیبی برای آزادسازی طرابلس، نیروهای ارتش این کشور از چندین محور به سوی پایتخت این کشور یورش بردند.