عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا خواستار دست زدن به اقدامات بازدارنده علیه ایران شد

مک تورنبری، رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور تسلیحاتی مجلس نمایندگان آمریکا با هشدار درباره حملات احتمالی ایران علیه منافع غرب در خاورمیانه، گفت که آمریکا باید دسن به اقدامات بازدارنده جدی در قبال ایران بزند.

او در گفت‌وگو با برنامه «خبرسازان» شبکه C-SPAN گفت: «پیش‎بینی می‌کنم ایران در هفته‌های آینده اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام دهد.»

تورنبری با اشاره به اعتراضات در ایران گفت که رژیم ایران ماه‌ها با تظاهرات مقابله کرده و صدها شهروند ایرانی را کشته ولی تهران برای ایجاد یک دشمن خارجی، دست به حملاتی خواهد زد.

او با اشاره به عدم واکنش ایران به حملات صورت گرفته به یکی از نفت‌کش‌هایش در ماه اکتوبر، گفت که این موضوع می‌تواند تاییدی بر پیش‌بینی‌هایش برای در پیش بودن حملات ایران باشد.

این عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «به نظرم بسیار مهم است که اقدامات بازدارنده صورت گیرد.» با این حال مشخص نکرد که این اقدامات باید نظامی-امنیتی باشد یا اقداماتی دیگر. تورنبری تنها به این موضوع اکتفا کرد که باید نوعی اقدام بازدارنده صورت گیرد، وگرنه «ایران همچنان خصمانه باقی می‌ماند.»

مک تورنبری از چهره‌های بارز مجلس نمایندگان آمریکا به شمار می‌رود که اهمیت ویژه برای موضوعات مرتبط با امنیت ملی قائل است و از این رو بر ضرورت حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه تاکید دارد و خواستار این است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ضرورت حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را برای افکار عمومی تشریح کند.