لوفت‌هانزا و اتریش ایرلاین پروازهای خود را به ایران لغو کردند

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از روز ۱۸ دی ماه و در پی سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران پروازهای خود به تهران را لغو کرد. هواپیمایی اتریش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده به علت آخرین گزارش‌ها و ارزیابی‌ها امنیتی از موقعیت فضای هوایی اطراف فرودگاه تهران، پروازهای پنج‌شنبه و جمعه لغو می‌شود.

روز پنج‌شنبه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا پروازی به مقصد تهران داشت اما از نیمه‌راه، از آسمان رومانی، مجدد به فرودگاه فرانکفورت بازگشت.

شرکت هواپیمایی اتریش ایرلاین نیز شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد هواپیمای این شرکت پس از توقف در صوفیه بلغارستان به وین باز می‌گردد.

از سوی دیگر، دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، هم ضمن اشاره به داده‌ها و شواهد ارائه شده از علت سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران، از تمامی شهروندان بریتانیا، خواست تا از سفر به ایران خودداری کنند.

بامداد چهارشنبه یک فروند بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه بین‌المللی تهران به مقصد کی‌یف در نزدیکی پرند سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. شامگاه پنج‌شنبه رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌هایی در وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند هواپیمایی اوکراین از سوی پدافند دفاع هوایی ایران هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.