مایک پنس: اوباما میلیاردها دلار به تروریست‌های ایرانی تحویل داد

مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا پنج‌شنبه 9 ژانویه 2020 باراک اوباما رئیس جمهوری سابق ایالات متحده را به حمایت از رژیم ایران و «تحویل دادن میلیاردها دلار پول حاصل از توافق هسته‌ای به تروریست‌های رژیم تهران» متهم کرد.

مایک پنس ضمن تایید موضع دونالد ترامپ مبنی بر لغو توافق هسته‌ای با ایران از کشتن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران نیز دفاع کرد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیتی در شبکه «توئیتر» نوشت: «دولت اوباما در توافق هسته‌ای با ایران میلیاردها دلار را به تروریست‌‌های ایرانی تحویل داد».

او در اشاره به دستاوردهای دولت ترامپ گفت: «ترامپ توافق هسته‌ای با ایران را لغو و یک تروریست ایرانی که مسئول زخمی و کشته شدن هزاران تن از آمریکایی‌ها است را کشت. نه دلارهای بیشتری به تروریست داده شد و سلیمانی هم رفت!»

مایک پنس معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پنج‌شنبه پیش از این در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس نیوز» آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا اطلاعاتی را دریافت کرده که ایران از شبه‌نظامیان وابسته به خودش خواسته تا به اهداف آمریکایی حمله نکنند.

پنس در بخش دیگری از اظهارات خود درباره احتمال اقدام نظامی از طریق گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران گفت: «ما با رژیمی سروکار داریم که از 20 سال گذشته تاکنون بزرگترین و اصلی‌ترین تامین کننده مالی تروریسم در جهان است».

او افزود: «به آمادگی‌های‌مان و تدارکاتمان برای مقابله با این رژیم و همانطوری که پرزیدنت ترامپ طی این هفته انجام داد، ادامه می‌دهیم».

پنس در عین حال به گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران هشدار داد که چنانچه برای حمله به نیروها و منافع آمریکا تلاش کنند به سرنوشت گروه شبه‌نظامی حزب الله عراق دچار خواهند شد که اخیرا مواضع آن در پی حمله‌‌اش به محل‌های استقرار نیروهای آمریکایی و کشته شدن یک شهروند آمریکایی قراردادی و زخمی شدن چندتن دیگر، توسط نیروهای آمریکایی بمباران شد.
آمریکا برای تغییر رژیم ایران تلاش نمی‌کند

معاون رئیس جمهوری آمریکا درباره استراتژی کشورش در قبال ایران نیز تاکید کرد که «دولت آمریکا برای تغییر رژیم تلاش نمی‌کند بلکه تنها خواهان تغییر رفتار این رژیم است».

مایک پنس ضمن اشاره به این‌که حملات موشکی ایران هیچ‌گونه تلفاتی جانی یا مجروحیت در میان نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش مستقر در عراق به دنابل نداشت، توضیح داد که در پی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در حمله به فرودگاه بغداد، هشدارهایی مبنی بر احتمال وقوع حملاتی در سرتاسر جهان دریافت کردیم که با این وجود اطلاعات سیستم‌های هشدار اولیه و آمادگی‌های به عمل آمده باعث شد به خوبی بتوانیم از نیروهایمان محافظت کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد چالش کنونی کشورش مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی است که پیش از این توسط قاسم سلیمانی رهبری، هماهنگی و حمایت می‌شدند.

او ضمن تاکید بر رویکرد ایالات متحده برای مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه، گفت که حمله آمریکا به پایگاه‌های حزب الله عراق در خاک عراق و سوریه حاوی پیام آشکاری است و آن این‌که آمریکا با هر گونه اقدام خشونت‌آمیز دیگری تسامح نخواهد کرد.