اذعان وزیر دفاع سوریه به دست داشتن قاسم سلیمانی در کشتار مردم سوریه

میاکل دوران یکی از کارشناسان مؤسسه هادسن در وزارتخانه‌های خارجه، دفاع و شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا یکشنبه 19 ژانویه ویدیوئی از «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه منتشر کرده که در آن به نقش قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران در کشتار مردم سوریه اذعان کرده است.

در این ویدیو وزیر دفاع سوریه اذعان کرد که قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس در کشتار شهرک «باب عمرو» در شهر حمص نقش داشته که طی آن تمام این شهرک را با خاک یکسان کرده و جنایت‌های بیسابقه‌ای را علیه ساکنان آن مرتکب شد.

در این ویدیو بنا بر تاکیدهای علی ایوب وزیر دفاع سوریه، قاسم سلیمانی در کشتار مردم سوریه از زمان آغاز انقلاب در این کشور در سال 2011 نقش داشته است.

مایکل دوران در حساب خود بر شبکه «توئیتر» تحت عنوان «سلیمانی در سوریه» نوشت که «علی ایوب وزیر دفاع سوریه اکنون به عمق دست داشتن قاسم سلیمانی در کشتار مردم سوریه اعتراف کرده است. این در حالی است که تاکنون معلوم بود که دخالت‌های ایران در جنگ داخلی سوریه از تابستان سال 2012 آغاز شده است یعنی یک سال و نیم پس از آغاز آن(بحران) شروع شده است».

او افزود: بنا به گفته او«در سال 2011 با سلیمانی دیدار کرده و با هم برای حمله به (شهرک) بابا عمرو در حمص طرحریزی کردند. حمله وحشیانه بود، ارتش سوریه با حملات هوایی گسترده آن را با خاک یکسان کرده و کشتاری وحشیانه را علیه غیرنظامیان مرتکب شد»، او همچنین توضیح داد:«خبرنگاران آمریکایی و فرانسوی که این کشتار را مستند کرده‌اند کشته شدند».

مایکل در ادامه با لحنی تمسخرآمیز افزود:« این را به یاد داشته باش زمانی که برخی از مدافعان سلیمانی در ایالات متحده آمریکا و خارج از آن به ترویج «مبارزه با تروریسم» و جنگ او علیه داعش می‌پردازند. و این را هم به خاطر بسپار که دولت اوباما با او (سلیمانی) مکاتباتی داشته که ما تاکنون از جزئیات آن بی‌‌اطلاعیم».

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران 3 ژانویه 2020 در حمله هوایی آمریکا در اطرف فردگاه بین‌المللی بغداد کشته شد.