تعداد قربانیان مبتلا به ویروس «کرونا» در چین به 811 نفر رسید

مقامات چینی روز یکشنبه 9 فوریه اعلام کردند، تاکنون 811 نفر در سراسر این کشور به علت مبتلا شدن به ویروس «کرونا» جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش تعداد قربانیان ویروس کرونا تاکنون از مرز قربانیان بیماری «سارس» که در سال‌های 2002-2003 همه جهان با آن روبرو بود، بیشتر شده است.

بر اساس بیانیه کمیسیون ملی بهداشت چین، ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته جان 81 نفر را در ایالت «هوبی» و مرکز آن «ووهان» را گرفت.

پیشتر وزارت بهداست چین اعلام کرده بود که افرادی که در این کشور به این ویروس مبتلا شدند از مرز 20 هزار و 438 نفر گذشتند. این وزارت بیان کرده بود که وضعیت 2788 نفر از این تعداد مبتلا وخیم گزارش شده است.

در سال‌های 2002-2003 ، سندرم «حاد تنفسی» معروف به «سارس» (SARS)، که به شباهت زیادی به کرونا «coronaviruses» سال 2019 دارد، جان 774 نفر را در سرتاسر جهان گرفت.

سازمان بهداشت جهانی روز شنبه تأکید کرد که در حال جمع آوری اطلاعات تکمیلی در مورد این «ویروس قاتل» است تا بتواند راه‌های درمان آن را شناسایی کند.

مایکل رایان، مسئول برنامه اضطراری WHO ، در یک جلسه توجیهی روزانه خود از ژنو گفت: «ما نه تنها با ویروس Corona می جنگیم ، بلکه با خبرهای جعلی درباره این ویروس نیز در نبردیم».

او با بیان اینکه تنها 6 هفته از ظهور ویروس کورونا می گذرد، افزود: «ما در حال حاضر تیمی داریم که در حال جمع‌آوری تازه ترین اطلاعات مربوط به این ویروس در سراسر جهان هستیم و با به روز کردن این اطلاعات در جهت کشف راه‌های مبارزه با آن هستیم».

سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد، این ویروس واگیر است و از انسان به دیگر انسان‌ها انتقال می‌شود. این نهاد بین المللی همچنین تاکید کرد که هرچه سن انسان بالاتر باشد احتمال مبتلی شدن به این بیماری بیشتر خواهد بود.

ویروس «کرونا» برای اولین بار 12 دسامبر در ووهان شناسایی شد. 27 نفر دیگر که با بازار غذاهای دریایی شهر در ارتباط بودند، به این «بیماری کشنده» مبتلا شده و این بازار بسته شده است.

ویروس کرونا در بیشتر شهرهای چین مشاهده شد. دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را موقتا متوقف کرد.

همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر اعلام کرد که 144 میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.
ویروس «کرونا» و علائم ابتلای به این ویروس

علائم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی «سارس» بوده و از طریق سرفه و عطسه به دیگران سرایت می کند. در حالی که اولین علائم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می شود، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد شود.

واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.