شمار قربانیان کرونا در ایران به ۸ نفر رسید

کیانوش جهان‌پور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، روز یک‌شنبه ۴ اسفند گفت سه نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌‌اند. پیش از این مرگ پنج نفر در شهرهای قم، تهران و اراک به دلیل ابتلا به کرونا تایید شده بود.

بدین ترتیب تعداد قربانیان ویروس کرونا در ایران به هشت نفر رسید.

او همچین از قطعی‌بودن ابتلای ۱۵ نفر دیگر به این ویروس خبر داد. با احتساب نفرات قبلی تاکنون ابتلای ۴۳ نفر به این ویروس تایید شده است.

به گفته‌ آقای جهان‌پور، در موارد جدید ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان و یک نفر در تنکابن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مرگ دو نفر در تنکابن و اراک

عباس موسوی، رئيس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، روز یک‌شنبه از مرگ یک مسافر اهل تهران در یکی از بیمارستان‌های شهرستان تنکابن خبر داده است. رسانه‌ها همچنین از مرگ یک بیمار مبتلا به کرونا در اراک خبر داده‌اند. مشخص نیست سومین نفری که به تازگی جان خود را از دست داده، مربوط به کدام شهر است.

تدابیر تازه در قم

تاکنون بیشترین شیوع کرونا در شهر قم بوده است. سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران روز یک‌شنبه ۴ اسفند با اشاره به وضعیت قم گفته است توزیع ماسک رایگان در این شهر شروع می‌شود.

او همچنین خبر داده که علاوه بر ماسک، مایع ضدعفونی و بروشورهای آموزشی در قالب یک بسته آماده شده و به «همه خانواده‌های» ساکن این شهر داده می‌شود.

او درباره منشا این بیماری در قم گفته منبع این بیماری «ناقلین چینی» بوده است و یکی از افرادی که در قم فوت کرده، به چین سفر کرده بود.

سعید نمکی درباره علت بالا بودن آمار فوت ناشی از ابتلا به کرونا در ایران نسبت به سایر کشورها گفته است «این موضوع به شفافیت سیستم اطلاع‌رسانی ما باز می‌گردد» و نباید برداشت شود که یک «کشور عقب‌افتاده» هستیم.

۷ عضو شورای شهر تهران در قرنطینه

ابراهیم امینی، نایب رئيس شورای این شهر خبر داده که هفت نفر از اعضای شورای شهر تهران در قرنطینه هستند.

به گفته آقای امینی این افراد با شهردار منطقه ۱۳ که به ویروس کرونا مبتلا شده، «ارتباط کاری» داشته‌اند، برای رعایت حال سایرین در قرنطینه هستند.

او همچنین گفته کرونا «در برخی شهرها اپیدمی به نظر می‌رسد» و وزارت بهداشت باید موضوع را جدی‌تر مطرح کند.