لیبرمن: نتنیاهو رئیس موساد را برای درخواست حمایت مالی از حماس به قطر فرستاد

حماس
دیدار اسماعیل هنیه

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع پیشین اسرائیل و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما»، فاش كرد كه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوسی کوهن، رئیس موساد و یک فرمانده ارشد ارتش را به قطر اعزام كرد تا از دوحه بخواهد، همچنان به حمایت حماس، ادامه دهد.

لیبرمن در مصاحبه با کانال 12 تلویزیون اسرائیل گفت: «دو هفته پیش، رئیس موساد و فرمانده ستادفرماندهی جنوبی (ژنرال هرتسی هالیوی)، با دستور نتانیاهو، راهی قطر شدند و از مسئولان قطری‌ها خواستند که به تأمین بودجه حماس، پس از 30 مارس، ادامه دهند زیرا قطری ها قصد داشتند از 30 مارس به بعد، تامین مالی حماس را متوقف کنند».

وی افزود: «مصر و قطر بشدت از حماس ناخشنودند و در صدد قطع روابط خود با این سازمان بودند که به ناگهان نتانیاهو بسان مدافع حماس، از گرد راه رسید، گوئی که «محیط بان سیاسی» منطقه است!! وی سیاست های نتنیاهو را «تن دادن به تروریست‌ها» توصیف کرد.
سفر محرمانه … تامین بودجه حماس از سوی قطر

گزارش شنبه، 22 فوریه خبرنگار العربیه، حاکی از آن است که یوسی کوهن، رئیس موساد و هرتسی هالیوی، فرمانده منطقه جنوبی ارتش اسرائیل، در ابتدای ماه فوریه، طی یک سفر پنهانی 24 ساعته، عازم دوحه شده و با مسئولان قطر از جمله محمد بن احمد المسند، رئیس سرویس اطلاعاتی قطر و مشاور امنیت ملی امیر قطر، دیدار کردند.

به گفته خبرنگار العربیه، این دومین سفر دیدار رئیس موساد به دوحه طی شش ماه گذشته است.

وی افزود که هیئت اسرائیلی خواستار حمایت مالی دوحه از حماس به میزان ماهانه 15 میلیون دلار شدند.
درباره همین موضوع فراخوان معترضین عراقی برای تظاهرات میلیونی در روز سه‌شنبه 25 فوریه فراخوان معترض