کشته شدن 7 پیکارجوی هوادار ایران طی حمله هواپیمایی ناشناخته به شرق سوریه

در یک حمله هوایی توسط هواپیمایی ناشناخته به مواضع نیروها و شبه‌نظامیان هوادار ایران که روز شنبه 16 می 2020 در شرق سوریه به وقوع پیوست 7 پیکارجو کشته شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که امروز یکشنبه این خبر را منتشر کرده یادآور شد که در این حملات هوایی که شامگاه شنبه صورت گرفت و هنوز هیچ‌کس مسئولیت آن را بر عهده نگرفته، پایگاه هوایی «معيزيلة» که در اختیار نیروهای ایران است و همچنین مواضع نیروهای نزدیک به ایران در حومه شهر آلبوکمال در نزدیکی مرز سوریه و عراق بمباران شد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه در این حملات 7 پیکارجوی هوادار ایران کشته و بخشی از پایگاه معيزيلة ویران شد. در روزهای گذشته تجهیزات نظامی جدید به این پایگاه انتقال یافت.

گروه‌های شبه‌نظامی هواداران ایران و پیکارجویان نزدیک به این کشور به شکل آشکاری در شرق سوریه و جنوب وادی فرات مستقر شده‌اند.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال 2011 ارتش اسرائیل بارها مناطقی را در خاک سوریه بمباران کرده است. بیشترین اهداف که اسرائیل به آنها حمله کرده، مواضع ارتش سوریه، نیروهای ایرانی و پیکارجویان حزب‌الله لبنان در خاک سوریه است.

اسرائیل به ندرت جزئیات عملیاتی که انجام می‌دهد را فاش می‌کند، اما بارها اعلام کرده حضور ایران در سوریه و برای حمایت از بشار اسد، یک تهدید اساسی برای اسرائیل است و این کشور به حملات خود ادامه خواهد داد.

نفتالی بنیت، وزیر دفاع اسرائیل در روزهای گذشته گفت که ارتش این کشور به حملات خود تا زمانی که ایران خاک سوریه را ترک کند، ادامه خواهد داد.

او تاکید کرد: «ایران در سوریه کاری ندارد و ما تا زمانی که ایرانی‌ها سوریه را ترک نکنند، متوقف نخواهیم شد.»

در 5 می 2020 نیز مواضع نیروهای ایران در خاک سوریه بمباران شد و 14 پیکارجوی ایرانی در این حملات کشته شدند.