۲۰۰۰ نفر در یک روز در هند بر اثر کرونا کشته شدند

:
شیوع ویروس کرونا در کشور هند که دارای ۱.۳ میلیارد جمعیت است، نگران‌کننده شده است. بر اساس آمار رسمی که روز چهارشنبه اعلام شد، ۲۰۰۰ نفر در یک روز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

شیوع ویروس کرونا در کشور هند که دارای ۱.۳ میلیارد جمعیت است، نگران‌کننده شده است. بر اساس آمار رسمی که روز چهارشنبه اعلام شد، ۲۰۰۰ نفر در یک روز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در هند مربوط به شهر بمبئی است.

آمار کرونا در برزیل هم نگران‌کننده است. بر اساس آماری که روز سه‌شنبه اعلام شد، فقط در یک روز نزدیک به ۳۴ هزار نفر به ویروس کرونا آلوده شدند و بیش از ۱۲۸۰ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

نروژ، روز چهارشنبه اتهام آلوده بودن ماهی‌های سالمون را که در دریاهای نروژ صید و به چین صادر می‌شود رد کرد. دولت نروژ اعلام کرد که پس از برگزاری یک نشست میان دو کشور، مشخص شد که ماهی‌های سالمون نروژی منشاء شیوع دوباره ویروس کرونا در پکن، پایتخت چین نبوده است.

در شش روز گذشته، شیوع ویروس کرونا در پکن موجب شده که مقام‌های چینی بار دیگر محدودیت‌های شدیدی را برای جلوگیری از انتشار این ویروس اتخاذ کنند.

این محدودیت‌ها شامل لغو پروازها، بسته شدن مدارس، مراکز ورزشی و فرهنگی و ممنوعیت ورود و خروج به این شهر است. شیوع دوباره ویروس کرونا در پکن در ابتدا با شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در یک بازار ماهی‌فروشی این شهر که یکی از بزرگترین بازارهای ماهی‌فروشی آسیا ارزیابی می‌شود، آغاز شد.

پیشتر و زمانی که شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد، مقام‌های چینی توانسته بودند که با تدابیر سختگیرانه مانع شیوع شدید این ویروس در پایتخت شوند. اما شیوع کرونا در این سطح گسترده در پکن، موجب شده که بیم موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین به وجود آید.

بر اساس آماری که روز چهارشنبه مقام‌های شهر پکن اعلام کردند، ۳۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این شهر طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، روز چهارشنبه اعلام کرد که ک مراسم ملی برای گرامیداشت قربانیان ویروس کرونا یک ماه دیگر در روز شانزدهم ماه ژوئیه با حضور رهبران اتحادیه اروپا و همچنین مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در این کشور برگزار خواهد شد. اسپانیا با بیش از ۲۷ هزار قربانی، یکی از کشورهایی است که بیشترین تلفات را در جریان شیوع ویروس کرونا در جهان داده است.

اما در سوئد، دیگر کشور اروپایی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا در این قاره، تدابیر سختگیرانه‌ای را که دیگر کشورهای اروپایی اتخاذ کردند، اتخاذ نکرد، روز چهارشنبه از مرز ۵۰۰۰ نفر برای قربانیان ویروس کرونا عبور کرد. در این کشور ۱۰ میلیون نفری، اکنون روزانه بیش از ۱۰۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهند. آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به نسبت جمعیت آن، از آمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه بیشتر است.