ارتش ملی لیبی: جنگ علیه مزدوران خارجی و توسعه‌طلبی‌های ترکیه متوقف نخواهد شد

سرتیپ احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی شامگاه پنج‌شنبه 25 ژوئن 2020 تاکید کرد که جنگ علیه تروریسم، مزدوران خارجی و توسعه‌طلبی‌های ترکیه متوقف نخواهد شد.

احمد المسماری سخنگوی ارتش لیبی در بیانیه‌ای که بر صفحه‌اش در شبکه اجتماعی «فیسبوک» منتشر شده از همه کشورهای عربی خواست تا ارتش ملی لیبی را در مقابله با ترکیه و تروریسم یاری کنند.

او گفت: «سلام به مصر بابت همبستگی‌اش با مردم لیبی و اصرارش بر حفظ تمامیت ارضی، امنیت و ثبات لیبی و سلام ما به امارات متحده عربی، پادشاهی عربی سعودی، اردن و بحرین بابت مواضع پرافتخارشان در حمایت از مردم لیبی».

در این بیانیه همچنین آمده است «از دیگر کشورهای عربی، کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان که خواهان برقراری صلح هستند می‌خواهیم تا در حمایت از ارتش ملی لیبی تردیدی به خود راه ندهند».

این بیانیه همچنین افزود که استقرار مجدد نیروهای مسلح از ضروریات جنگ در صحنه‌های سیاسی، نظامی و پاسخی صادقانه به فراخوان‌های پافشاری کننده برادران و دوستان ما که بر حفظ منافع مردم لیبی اصرار دارند و نیز در پاسخ به فراخوان‌های جامعه بین‌المللی برای گشودن افق‌هایی در روند سیاسی است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده « کاملا اصرار می‌ورزیم که این فراخوان‌ها به رسیدن به راه‌حل مسالمت‌آمیز دائمی و قوی مبتنی بر اساس اصول ملی و مبدأهای محکمی بیانجامد که در مقدمه آن وحدت لیبی، تمامیت ارضی، آزادی‌های مردمی و محافظت از ثروت‌ها و امکانات این کشور و همچنین تحقق اهداف و ارزش‌های ملی که به خاطر آن می‌جنگیم، تضمین شود».
خط قرمز مصر

شایان ذکر است عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر، روز شنبه تاکید کرد که ارتش مصر قادر است از مصر در داخل و خارج از مرزهایش دفاع كند.

رئیس جمهوری مصر با تاکید بر این‌که دو شهر سرت و الجفره در لیبی برای مصر خط قرمز هستند، هشدار داد كه مصر هیچ گونه تهدیدی علیه امنیت مرزهای غربی‌اش را قبول نخواهد کرد.

السیسی طی این سخنرانی ضمن ابراز آمادگی کشورش برای دادن آموزش( نظامی) به قبایل لیبی برای دفاع از خودشان در برابر گروههای شبه‌نظامی و تندرو، تاکید کرد که اکنون هر گونه دخالت مستقیم مصر در لیبی در چارچوب حق دفاع از خود، مشروع است.