پناهیان ، تنها نیست … : ملیکا ستایش


همین چند روز گذشته بود که یاشار سلطانی روزنامه نگار و مدیرمسئول سابق معماری نیوز پرده از ارتباط تنگاتنگ مالی علیرضا پناهیان آخوند جیره خوار حکومت با مدیر عامل تک ماکارون و فعالیت در زمینه ساخت و ساز در منطقه دو تهران ، خبر داد.
پیامی که سلطانی با عنوان : « بهتر نیست عمامه داران از ارتباط مالی خود با برخی صاحبان پرنفوذ مشاغل به مردم توضیح بدهند؟ » وایرال شد.
با انتشار این مطلب ، پناهیان با بیان اینکه این موضوع مربوط به یک واحد از ساختمانی بوده که به اجبار ناچار شده با مدیر عامل تک ماکارون شریک و آن را بسازد، بوده است و انتشار فیلمی در اینباره قصد تطهیر خود از این موضوع را داشت و با استفاده از جو محرم و سخنرانی ها به مظلوم نمایی و رد این شایعات پرداخت.
بعد از این گمانه زنی ها بود که عده ای از به ظاهر عدالت خواهان نیز به انتقاد از دست داشتن پناهیان در مصادیق اتهامات مالی پرداختند ، البته عده ای هم سعی کردند با ایجاد هشتگ حمایتی از پناهیان با عنوان #پناهیانتنهانیست طبق عادات آخوند مآبانه بر اتهامات وی سرپوش بگذارند که با واکنش فعالین مجازی با عنوان :” بله ، پناهیان ، تنها نیست” و بسیاری از مرتبطان جمهوری اسلامی در ماجراهای اختلاس و روابط مالی با هم هستند و این نقطه عطفی بر رسوایی واعظانِ مدعی دوری از تجمل و دنیا پرستی بر عامه مردم بود .
در ادامه یاشار سلطانی با افشاگری مجدد، موضوع خرید زمین مرغوب سعادت آباد از یک خانم فرانسه نشین (لیلاد ممتحن) با قیمت متری یک میلیون تومان مطرح کرد، زمینی که با یک چندم قیمت با واسطه گری مسگرزاده در سال 91 به نام پناهیان سند خورده است. آخوند پناهیان با رد این اتهامات عنوان کرده که هیچ گاه به فکر پول درآوردن نبوده است و از راه هدیه های مردمی زندگی می کند ، موضوعی که حتی با انتقاد کیهان نویسان هم روبرو شد و شریعتمداری با عنوان این مطلب در فضای مجازی و لزوم مطرح کردن این مسائل در حریم خصوصی افراد سعی در خاموش کردن زبانه ی این واقعیت افشا شده داشت …
البته این اظهارات زمانی مطرح می شود که مردم ایران با مسائلی چون تورم بالای 30 درصدی و اقتصاد ازبین رفته و تبعاتش ، روزگار می گذرانند.
در این بین واکنش حسام الدین آشنا به این موضوع بسیار قابل توجه بود :
« شیوه تامین درآمد یک روحانی با کاسب و کارگر و کارمند تفاوت دارد»
بله درست است جناب آشنا !!!
شیوه ی کسب درآمدی که در آن دوستانِ خیلی خوب هستند و به قول طبری اگر کل لواسان را هم بخواهند به نامشان میزنند…
صحبتی که این اقلیت منتفع از قدرت و سرمایه می کنند این سوال را در ذهن مخاطب ایرانی مطرح می کند که چرا ما از این دوستان نداریم ؟!!!
شاید لازم است بدانیم و فراموش نکنیم که دشمن این مردم همان کسانی هستند که اذهان جوانان را به حاشیه می کشانند تا با سرگرم شدن در فضای مجازی متوجه واقعیت نشوند.
از خوش رقصی های سلبریتی های حکومتی تا مشغول کردن مردم به لایوهای جهت دار شاخ های مجازی که عمده این افراد در تور اطلاعاتی حکومت و درخدمت آنها هستند.
حضور هوشمندانه در فضای مجازی و لزوم اتحاد در رسیدن به آزادی امری است که پیش زمینه آن درک درست از موقعیت مردم و آگاهی از اوضاع اجتماعی و معیشتی مردم است.
یادمان باشد قطعا رسوا شدن این عمامه دار در ارتباطات مالی، خود قدمی در راه آزادی است و وظیفه ی ما تلاش و آگاهی رساندن به عامه مردم در این زمینه هاست …
تا آزادی راهی نمانده …هموطن آماده باش.