روحانی: مردم اگر می‌خواهند کسی را نفرین کنند آدرسش کاخ سفید است

اعتراضات اخیر ایران

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، انتقادهای مخالفان را «آدرس غلط» دادن به مردم خواند و گفت که «اگر کسی می‌خواهد لعن و نفرین کند آدرسش کاخ سفید است».

او روز شنبه پنجم مهرماه همچنین گفت که در سه سال گذشته تحریم‌ها «حداقل ۱۵۰ میلیارد دلار» به ایران لطمه زده است.

روحانی اضافه کرد: «اگر کسی می‌خواهد لعن و نفرین کند، آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است؛ کسی به خاطر مسائل جناحی و باندی به آن‌ها آدرس غلط ندهد؛ آنها که داخل کاخ سفید هستند این جنایت‌ها را علیه مردم ایران روا داشته‌اند.»

در حالی که روحانی تحریم‌های آمریکا را دلیل مشکلات اقتصادی فعلی در ایران اعلام کرده، مخالفان دولت ضعف مدیریت را دلیل این مشکلات می‌دانند. تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم طرح استیضاح رییس‌جمهور را تهیه کرده بودند، اما پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر ادامه کار دولت تا پایان دوره‌اش این طرح منتفی شد.

روحانی همچنین گفت که بر اساس مصوبه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا استانداری‌ها می‌توانند بار دیگر محدودیت یک‌هفته‌ای اعلام کنند.

رییس جمهوری ایران اعلام کرد که قرار است کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا نیز مقرراتی را برای برخورد با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تهیه کند.

او همچنین گفت: «امسال عزاداری‌های ماه صفر را در خانه انجام می‌دهیم، راهپیمایی سفر به عراق و راهپیمایی نمادین در شهرهای کشور هم نداریم.»