رییس شورای شهر و معاون درمان ستاد مقابله با کرونای پایتخت: تهران باید کاملا تعطیل و قرنطینه شود

دو مقام مسئول در پایتخت، محسن هاشمی رییس شورای شهر و نادر توکلی معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت کرونا در پایتخت، با تاکید به شرایط فوق بحرانی کرونا، افزایش شمار جان‌باختگان روزانه در این کلانشهر به ۱۵۰ نفر در روز و پر شدن بیمارستان‌ها، خواهان «تعطیلی و قرنطینه کامل تهران» شدند.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، گفت که اکنون «باید به فکر تعطیلی کامل تهران به دلیل شیوع زیاد کرونا باشیم، در غیر این صورت از پس موج سوم کرونا بر نمی‌آییم.»

رییس شورای شهر تهران در حاشیه نشست روز یک‌شنبه شورای شهر درباره وضعیت کرونا در پایتخت، گفت که در تهران آمار متوفیان کرونا به ۱۵۰ نزدیک شده و همه این آمار نشان می‌دهد که باید اقدامات ویژه‌تری جهت مقابله با کرونا انجام داد چراکه عملکرد و برنامه‌های قبلی چندان جواب نداده است.

هاشمی با تاکید براینکه این روزها آمار روزانه جان‌باختگان به دلیل ابتلا به کرونا در کشور به حدود ۳۰۰ نفر نزدیک شده و آمار مبتلایان روزانه به پنج هزار نفر رسیده است، تاکید کرد که باید به فکر تعطیلی کامل تهران و کلانشهرها باشیم در غیر اینصورت از پس موج سوم کرونا بر نمی‌آییم.

رییس شورای شهر تهران به وضعیت آلودگی هوای تهران در پاییز و وخیم‌تر شدن وضعیت شیوع کرونا نیز اشاره کرد و افزود که از طرفی هم در پاییز آلودگی هوا تاثیر جدی بر روی سیستم ایمنی سالمندان و کودکان می‌گذارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است، گفت که نداشتن استرس و تغذیه مناسب در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

رییس شورای شهر تهران وضعیت گرانی‌ها را نیز بر وخامت کرونا موثر دانست و افزود که تامین ویتامین برای بدن از طریق مصرف گوشت و مرغ، ماهی و میوه و سبزیجات ضروری است ولی قیمت این اقلام در بازار بسیار گران شده و مردم استرس گرانی اقلام را دارند و امکان تهیه آن برای‌شان مقدور نیست.

همزمان نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت کرونا در پایتخت، وضعیت تهران را از نظر شیوع بیماری کرونا «کاملا بحرانی» اعلام کرد و گفت که در این شرایط مراکز بهداشت تهران در حال غربالگری فعال و شناسایی و پیگیری وضعیت بیماران مثبت هستند اما با ادامه روند نامناسب فعلی، «قرنطینه نسبتا کامل» می تواند ما را به نتایج بهتری برساند.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت کرونا در پایتخت، با بیان اینکه «هرچند انجام قرنطینه کامل، کاری بسیار سخت یا به عبارتی چالش برانگیز است» اما گفت که «با توجه به کاملا بحرانی بودن وضعیت کرونا به نظر می رسد، این کار می تواند این بیماری را کنترل کند.»

توکلی همزمان درباره هشدار داد که «ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌های تهران در حال تکمیل است و با ادامه روند کنونی شیوع بیماری کرونا، در آینده نزدیک احتمال پر شدن ظرفیت این بیمارستان‌ها وجود دارد.»

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت کرونا در پایتخت گفت که بر اساس بخشنامه ابلاغ شده به بیمارستان ها، انجام جراحی‌های غیرضروری در تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است تا خدمات بیشتری به بیماران مبتلا به کرونا ارائه شود.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت کرونا در پایتخت افزود که تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در تهران زیاد است و در پیک بیماری کرونا در تهران هستیم.

توکلی شرایط را در تهران بسیار نگران کننده خواند و گفت که فقط در صورت قرنطینه کامل است که «هم خدمت مناسب‌تر به بیماران ارائه می‌شود و هم با کنترل بیماری شاهد کاهش تعداد بستری‌ها و در نهایت مرگ و میر خواهیم بود.»