انتخابات آمریکا؛ اعتراف سی ان ان به یک نکنه مهم


گزارشگر شبکه خبری فرانس ۲۴ از واشنگتن: احتمال پیروزی ترامپ وجود دارد. تحلیلگرانی که از هفته‌ها پیش پیروزی قطعی جو بایدن را پیش بینی کرده بودند، در ساعات اخیر اندکی میانه رو ‌تر شده اند.

ایالات متحده آمریکا بعد از فراز و نشیب‌های فراوان فردا سه شنبه (۱۳ آبان) در حالی درباره کلید دار ۴ سال آینده کاخ سفید تصمیم گیری می‌کنند که به گفته سی ان ان (حامی نامزد دموکرات)، نتایج یک نظرسنجی از افزایش امید به پیروزی ترامپ حکایت دارد.

این شبکه خبری گزارش داد: نظرسنجی جدید دی مونز رجیستر و شرکت افکارسنجی «سِلزر اند کامپانی» در ایالت آیووا نشان می‌دهد که ترامپ با اختلاف ۴۸ به ۴۱ در بین رای دهندگان احتمالی در این ایالت جلوتر است. متوسط نظرسنجی‌ها در آیووا پیشتازی بایدن با اختلاف ۲ درصدی را نشان می‌داد.

سی ان ان افزود: بایدن نامزد محبوب در ایالت‌های چرخشی است که به ۲۷۰ رای الکترال نیاز دارد و پیشتازی او بسیار بیشتر از آن چیزی است که درباره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۱۶ مشاهده شد.

اما نظرسنجی شرکت سلزر یک استثنا را نشان می‌دهد. اگر این نتایج درست باشد، ترامپ در جایگاه بهتری نسبت به آن چیزی است که تصور می‌شود و ما با رقابت تنگاتنگ تری نسبت به آنچه که انتظار داریم مواجه خواهیم بود.

تعداد معدودی از ۲۷۰ رای الکترال بایدن از طریق آیووا بدست می‌آید، اما اگر بایدن عملکرد بهتری نسبت به کلینتون در این ایالت نداشته باشد، دموکرات‌ها باید نگران باشند که او عملکرد بهتری را در دیگر مکان‌ها ندارد.

در حقیقت این احتمال وجود دارد که ترامپ با اختلاف فاحش در ایووا پیروز شود که این امر پیش بینی می‌کند که در دیگر ایالت‌ها همچون ایالت‌های محل رقابت در غرب میانه، ایالت‌هایی همچون میشگان و ویسانسین مشکل وجود خواهد داشت.

به گزارش سی ان ان، موضوعی که باعث شده نظرسنجی سلزر دموکرات‌ها را نگران و جمهوریخواهان را امیدوار کند، سابقه نظرسنجی این شرکت است. چهارسال پیش، نظرسنجی نهایی سلزر نشان داد که ترامپ با اختلاف ۷ نقطه‌ای از کلینتون جلوتر است. در روز انتخابات ترامپ با ۹ اختلاف در این ایالت پیروز شد.

فرانس ۲۴: احتمال پیروزی ترامپ وجود دارد

خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ در گزارشی از واشنگتن اعلام کرد: آمار و ارقامی که در آمریکا منتشر می‌شود، به نفع ترامپ نیست، اما پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا محتمل است.

این خبرنگار در گزارش یکشنبه شب خود گفت: در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا باقی مانده است، دو نامزد ریاست جمهوری تلاش می‌کنند رأی دهندگانی را که هنوز رأی نداده اند، متقاعد کنند. دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان پنج گردهمایی انتخاباتی در پنج ایالت مختلف دارد در حالی که جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها بر روی ایالت پنسیلوانیا تمرکز کرده است.

وی در گزارش خود از واشنگتن افزود: ترامپ به ایالت‌های فوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی، اوهایو و میشیگان رفت؛ اما سفر روز یکشنبه وی بسیار مؤثر بود و آشکارا ایالت‌هایی را هدف داد که می‌توانند نقش متفاوتی در این انتخابات ایفا کنند.

خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ اگفت: به نظر می‌رسد تحلیلگرانی که از هفته‌ها پیش پیروزی قطعی جو بایدن را پیش بینی کرده بودند، در ساعات اخیر اندکی میانه رو‌تر شده اند؛ چرا که سناریویی وجود دارد که از پیروزی ترامپ خبر می‌ دهد. این سناریو با پیروزی جمهوریخواهان در فلوریدا آغاز می‌شود و تا ایالت‌های دیگر ادامه دارد. پیروزی ترامپ محتمل است؛ خود ترامپ هم این موضوع را می‌داند. این را هم می‌داند که ممکن است همه چیز در آخرین ساعات گردهمایی‌های انتخاباتی تغییر کند.