ادعای حیرت‌آور نماینده جمهوری اسلامی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل: ایران به طور کامل به آزادی بیان اعتقاد دارد

حقوق‌بشر

شامگاه پنجشنبه ۶ نوامبر/ ۱۵ آبان مجمع عمومی سازمان ملل برای استماع گزارش شورای حقوق بشر تشکیل شد. محمد زارعیان، نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اظهاراتی حیرت‌‌انگیز که با وقاحت بی‌حد و مرز پهلو می‌زد ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به آزادی بیان اعتقاد دارد. جز این، حرف تازه‌ای به میان نیامد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) محمد زارعیان، نماینده ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مانند گذشته رئوس سیاست دولبه جمهوری اسلامی در برابر گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران را یک بار دیگر برشمرد:

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران هفته گذشته در گزارش خود به مجمع عمومی سازمان ملل جمهوری اسلامی را به نقض جدی حقوق شهروندان متهم و اعلام کرد که همزمان بازداشت‌ها و فشار بر فعالان مدنی در ایران افزایش یافته است.

در گزارش قبل از آن هم جاوید رحمان به تأکید اعلام کرده بود با وجود آنکه حدود یک سال از اعتراضات آبان می‌گذرد مسئولان حکومتی در ایران همچنان از انجام تحقیقات درباره جان‌باختن صدها تن از شهروندان معترض و نقض مداوم حقوق آنها در زندان‌ها طفره می‌روند.

روز گذشته نیز احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی عقیده و مذهب اعلام کرد که در ۲۱ کشور جهان آزادی عقیده و مذهب نقض می‌شود. ایران با نقض حقوق اساسی برخی از اقلیت‌های دینی به ویژه بهائیان در میان این کشورها قرار دارد