یمن کشتی قاچاق مواد مخدر با 6 ملوان ایرانی و یک پاکستانی را توقیف کرد

مقامات محلی در استان المهره یمن شامگاه جمعه 13 نوامبر 2020 یک کشتی با محموله‌ای بزرگ از مواد مخدر را به همراه 6 ملوان ایرانی و یک پاکستانی توقیف کردند.

به گزارش العربیه به نقل از رسانه‌های یمنی، نیروهای گارد ساحلی این کشور ضمن هماهنگی با دستگاههای امنیتی و نیروهای ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی، موفق شدند یک کشتی حامل محموله بزرگ قاچاق مواد مخدر به ارزش تقریبی نزدیک به 6,600,000 را به همراه 6 ملوان ایرانی و یک تبعه پاکستانی توقیف کنند.

در جزئیات این خبر آمده که یک کشتی قاچاق حامل یک تن مواد مخدر با 6 خدمه ایرانی و یک پاکستانی با همکاری میان نیروی‌های ائتلاف در مقابل سواحل شهر الغیضه مرکز استان الشرقیه هم‌مرز با سلطنت عمان توقیف شده و به سوی بندر مجاور «نشطون» یدک کشیده شده است.

بنا به اظهارات یک منبع امنیتی محموله مواد مخدر قاچاقی در این کشتی شامل نزدیک به 730 کیلوگرم از مواد حشیش خارجی رایتنگ و افزون بر آن 216 کیلوگرم از انواع قرص‌های مواد مخدر است.

از سویی دستگاه‌های امنیتی یمن بلافاصله پس از توقیف این کشتی بازجویی از متهمان به منظور آگاهی از مقصد این محموله و شناخت افراد مرتبط با آنها را با ارجاع‌شان به دادستانی آغاز کردند.

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی المهره، مقامات محلی یمنی در استان المهره ارزش کلی محموله مواد مخدر ضبط شده را نزدیک به 6.600.000 دلار برآورد کرده‌اند.

شایان ذکر است انستیتو واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک اخیرا در تحقیقاتی که با استناد به اطلاعات جمع‌آوری شده از عناصر اطلاعاتی آمریکا تهیه شده از روش جدید ایران برای قاچاق اسلحه، قطعات ساخت موشک، آموزش دهندگان و مواد مخدر با همکاری با تاجران مواد مخدر در کلمبیا خبر داد.

بنا به تحقیقات انجام شده گروههای شبه‌نظامی سپاه پاسداران ایران با همکاری تاجران مواد مخدر به ساخت «کارتیل‌ها» و زیردریایی‌هایی برای قاچاق اسلحه، قطعات موشکی و مواد مخدر به شبه‌نظامیان حوثی دست می‌زنند.

کارتیل‌ها زیردریایی‌های کوچک ساخت بومی هستند که تاجران مواد مخدر در کشور کلمبیا از آن برای قاچاق مواد مخدر به مکزیک استفاده می‌کنند.