عضو مجلس ایران در واکنش به قطعنامه اروپا: همه دولت‌های اروپایی باید مضمحل شوند

مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا گفت، اگربنا به مجازات ناقضین حقوق مردم ایران باشد باید همه دولت‌های اروپایی مضمحل شوند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مجتبی ذوالنوری در مطلبی در صفحه توییتر خود در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران نوشت: «طبق مفاد بیانیه فضولانه و مداخله جویانه اتحادیه اروپا در واکنش به اعدام جاسوسشان، اگر بنا باشد ناقضین حقوق مردم ایران مجازات شوند، همه دولت‌های اروپایی باید مضمحل شوند چون بیشترین نقض حقوق ملت ایران را آنها مرتکب شده اند از اجراء انواع تحریم تا پرورش و پشتیبانی تروریست‌های جنایتکار.»

یک روز پس از تصویب تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه نقض حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پارلمان اروپا نیز روز پنج‌شنبه 17 دسامبر قطعنامه مشابهی را علیه نقض گسترده حقوق بشر از سوی حکومت جمهوری اسلامی به تصویب رساند.

به گزارش سایت خبری پارلمان اروپا، این قطعنامه با 614 رای موافق، 12 رای مخالف و 63 رای ممتنع به تصویب رسید. در این قطعنامه، اعضای پارلمان اروپا بازداشت خودسرانه، محکومیت و بازگرداندن دوباره نسرین ستوده فعال حقوق بشر و برنده جایزه ساخاروف به زندان را محکوم کردند. آنان همچنین از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستند که که فوراً و بدون قید و شرط او را آزاد کنند و اجازه دهند مراقبت های بهداشتی مورد نیاز خود را دریافت کند.

این قطعنامه همچنین اعدام‌های اخیر روح الله زم ، روزنامه نگار ساکن فرانسه و مدیر کانال تلگرام آمد نیوز و نوید افکاری کشتی‌گیر معترض را محکوم کرده و از ایران خواست که مانع از اعدام قریب الوقوع احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه ایرانی سوئدی شود.