روحانی دستور استخدام ۱۲ هزار فرزند «شهید و جانباز» را صادر کرد

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران،‌ دستور داد سازمان اداری و استخدامی کشور علاوه بر سهمیه در نظر گرفته شده در «قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران»، ۱۲ هزار فرزند کشته‌شدگان و مجروحان بالای ۷۰ درصد جنگ ایران و عراق را به استخدام دولت در بیاورد.

روحانی روز یکشنبه ۳۰ آذرماه با نامه رییس سازمان اداری و استخدامی برای استخدام این افراد موافقت کرد و آن را در جهت «ارتقای نظام اداری کشور» عنوان کرد.

پیشتر جمشید انصاری، رییس سازمان اداری و استخدامی، از رییس‌جمهور خواسته بود علاوه بر سهمیه مقرر در«قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران»، ۱۲ هزار نفر از فرزندان «شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر» نیز استخدام شوند.

ماده ۲۱ قانون مورد نظر اشاره می‌کند کلیه دستگاه‌ها مکلفند دست کم ۲۵ درصد از نیازهای استخدامی و تامین نیروی مورد نیاز خود را به خانواده کشته‌شدگان و مجروحان جنگ اختصاص دهند.

با این حال ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه نیز اشاره می‌کند دولت مکلف است علاوه بر اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به «ایثارگران» و تبصره‌های آن و اصلاحات بعدی، «تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر» را در طول اجرای قانون برنامه، استخدام کند.

پیش از این سعید اوحدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران،‌ در مردادماه اعلام کرده بود یک چهارم استخدامی‌های شهریور ماه دولت به فرزندان کشته‌شدگان و مجروحان بالای ۷۰ درصد اختصاص خواهد یافت.