هکرها وب‌سایت دانشگاه ‌امام صادق را در سالگرد کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی هک کردند

یک گروه هکری در سالگرد کشته شدن ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراینی بر اثر شلیک موشک‌های سپاه پاسداران، وب‌سایت دانشگاه «‌امام صادق» را هک کردند.

این گروه در پیامی که روی صفحه این وبسایت ظاهر شد، نوشتند: «‌هیچ‌وقت نمی‌بخشیم، هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنیم، خواهان عدالت هستیم. منتظر ما باشید.»

یک سال پیش، سپاه پاسدارن با شلیک دست‌کن دو موشک پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین را دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی تهران هدف قرار داد. شلیک موشک به این هواپیمای مسافربری که بر اثر آن ۱۷۶ سرنشین آن از جمله یک مادر باردار کشته شدند درحالی از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انجام شد که مقام‌های جمهوری اسلامی تا سه روز پس بعد آن را یک سانحه فنی عنوان کرده و حقیقت را انکار می‌کردند.

گروه هکری که سایت دانشگاه امام صادق را هک کرد، اعلام کرده است که «پس از این جنایت، جمهوری اسلامی نه تنها عذرخواهی نکرد و مسئولیت مستقیم این اقدام را نپذیرفت؛ بلکه برای روزهای متمادی دروغ گفت و بر داغ خانواده‌های جانباختگان پرواز پس۷۵۲ افزود و این موضوع چیزی نیست که بتوان آن را فراموش کرد، یا آن را بخشید.»

آنها افزودند که «تمام مسببین این عمل جنایتکارانه، باید در دادگاه‌های عادلانه، محاکمه شوند و تا آن روز، ما هکرهای ناشناس تمام منافع زیرساختی و استراتژیک سپاه پاسداران را در فضای اینترنت مورد هدف قرار خواهیم داد و اسناد جنایت‌ها و خیانت‌های آن‌ها را در ملاعام منتشر خواهیم کرد.»

مدیر سایت «دانشگاه امام صادق»، هک سایت این دانشگاه توسط یک گروه هکری در سالگرد هدف قرار داد پرواز پی‌اس۷۵۲ را تایید کرد.

او گفت که علاوه بر سایت دانشگاه بخشی از سامانه‌های خدمات دانشجویی و آموزشی هم هک شده است که با وجود نسخه‌های پشتیبان در اسرع وقت این اختلال رفع خواهد شد.

مدیر سایت «دانشگاه امام صادق» در واکنش به هک سایت این دانشگاه از سوی یک گروه هکری در سالگرد کشته‌شدن ۱۷۶ سرنشین پرواز پی‌اس۷۵۲، به خبرگزاری مهر گفت که شواهد اولیه منبع هک وب‌سایت این دانشگاه از خارج بوده و هکرها «با بهانه واهی به دنبال انشقاق اجتماعی بر اساس خرابکاری سایبری» بوده‌اند.