قرارداد با چین ، روحانیت و منافع ملی اطلاعیه اتحاد زندانیان سیاسی ایران


گزینش واژه امت به جای ملت در فرهنگ آخوندی منافع ملی را به قربانی اصلی این نگرش تبدیل کرده و میکند . نعره های خمینی که میگفت تا خشت آخر با عراق میجنگیم بیان آشکار همین واقعیت بود .او همواره نگران این بود که اسلام در خطر است و برای رفع این خطر هشت سال منافع و منابع ایران را برای رفع این خطر قربانی کرد.
سی و دو سال بعد از مرگ خمینی جانشین او خامنه ای با همان نیت و با همان هدف این بار بمدت ۲۵سال منافع ملی یک کشور را قربانی ماندگاری رژیمی کرده که سال هاست امت اسلامی منطقه را شریک منافع ملی ملت ایران کرده است.
قرارداد ۲۵ ساله خامنه ای با چین اهداف پلیدی را دنبال می کند که هم منافع ملی و هم امنیت مردم ایران را نشانه رفته است . با نگاهی به اهداف دو طرف قرارداد شاید ابعادی از این خیانت ملی برای مردم ایران روشن شود.

منافع دو کشور چین و ایران
چین مدتهاست برای تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی جهان خیز برداشته است و برای دستیابی به این بلند پروازی سیاست (تله بدهکاری) را بعنوان تاکتیک انتخاب کرده است . آنچه تا بحال از این تله بدهکاری آشکار شده است :
۱. اصرار چین در مخفی نگاه داشتن قرارداد است که در بیش از صد کشوری که با آنها قرارداد بسته و وام اعطا کرده روی آن پافشاری غیرقابل انعطافی نشان داده است.
۲.تسلط بانک‌های چینی بر منافع خارجی کشورهای طرف قرارداد.
۳ .گروگان گرفتن بخشی از خاک آن کشور ودر همه کشورهایی که به آب راه دارند بندری از آن کشور
رئیس جمهور تانزانیا بعد از لغو قراردادی ده میلیارد دلاری با چین گفته بود: فقط یک آدم مست حاضر بود چنین قراردادی را با چین امضا کند”” این قرارداد یکی از بنادر تانزانیا را ۹۹ سال کامل در اختیار چین قرار می‌داد.
در همین تله ، بدهکاری کشور سری لانکا وامی به مبلغ ۲۶۱ میلیون دلار از اگزیم بانک چین و جذب دو شرکت چینی برای توسعه بندر هامیانتا تو دریافت کرد که چون نتوانست بدهی خود را بپردازد نهایتا مجبور شد همین بندر را به مدت ۹۹سال به چین اجاره دهد.
تا کنون دهها نمونه از چنین وام هایی که منجر به واگذاری دارایی کشورها به چین شده از تاجیکستان تا کشورهای آفریقایی در رسانه ها و محافل آکادمیک و اقتصادی جهان گزارش و مطرح شده است. در طرف ایران ، رژیم با هدف مقابله با تحریم ها، فشار برای امتیاز گیری از برجام ، بهبود اوضاع بغایت نابسامان اقتصادی ،تضمین امنیتی از چین و تثبیت قدرت در معرض اضمحلال خود مد نظر دارد.

هموطنان عزیز ؛ از آنجا که رژیم آخوندی در طول عمر ۴۲ساله اش وادادگیهای عظیم و خیانت های بزرگی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. این بار با عقد این قرار داد گام بزرگی در ایران فروشی بر داشته است.
با توجه به این نکته مهم که سند امضا شده بسته‌ای از بخشهای مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، عمرانی، حتی سیاسی و احتمالا امنیتی را شامل می‌شود و لذا همواره در توسعه پروژه‌های ایران، کشورچین دست بالا را خواهد داشت و شرکتهای خارجی دیگر شاید نتوانند حتی با ارائه پیشنهادات و شرایط بهتر، وارد رقابت با چین در پروژه‌های داخل ایران شوند وظیفه هر نهاد و هر فرد از آحاد ملت ایران است که از هر راهی که میتواند به این قرارداد ذلت بار اعتراض کند

اتحاد زندانیان سیاسی ایران بر این باور است که وقتی خاک و مال و امنیت میهن در معرض فروش قرار می‌گیرد دفاع از منافع ملی به یک وظیفه ملی میهنی تبدیل میشود که فرد فرد آحاد ملت را در هر کجای جهان که هستند شامل میگردد.
باید بخاطر داشته باشیم که بقول آن ضرب المثل انگلیسی : ” شر در جزئیات این قرار داد نهفته است . ” نسلهای آینده هرگز کسانی را که در مقابل این تحقیر ملی ساکت می مانند نخواهند بخشید.
اتحاد زندانیان سیاسی ایران
۴ آپریل ۲۰۲۱ / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰