واشنگتن: جلوی هرگونه تجاوز ایران در هر کجا که باشد را خواهیم گرفت


سفیر ایالات متحده در بیروت: موضع واشنگتن در مورد حزب الله، تغییری نکرده است

دوروتی شیا، سفیر ایالات متحده در بیروت تأکید کرد که دولت آمریکا می‌خواهد از تجاوزهای ایران در هر نقطه از منطقه، از جمله لبنان، جلوگیری کند.

خانم شیا پنجشنبه 1 آوریل 2021 در مصاحبه مطبوعاتی خود توضیح داد که «توجه دولت بایدن صرفا معطوف به پرونده هسته‌ای ایران نیست بلکه دستورالعمل استراتژیک امنیت ملی آمریکا در ماه گذشته، به اهداف هسته‌ای تهران و نقش بی‌ثبات کننده آن در منطقه نیز پرداخته است که بسیار مهم اهمیت دارد.»

سفیر آمریکا در بیروت در مورد این که آیا هر توافق جدیدی در مورد پرونده هسته‌ای، بر روابط واشنگتن و «حزب الله» بازتاب خواهد داشت، گفت: «موضع واشنگتن در مورد حزب الله، تغییری نکرده است.»

او همچنین تأكید كرد كه «جامعه بین‌المللی، هیچ گونه سرسازش با اقداماتی نخواهد داشت كه باعث بروز بی ثباتی در منطقه شود.»

شیا در مورد تلاش‌های آمریكا در راستای تشكیل دولت در لبنان، بر نیاز لبنانی‌ها به کابینه‌ای جدید كه بتواند اقتصاد را نجات داده و روند اجرای اصلاحات را آغاز كند، تأكید ورزید.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که طبقه سیاسی لبنان، رایزنی‌های خود را به پایان برده و از برخی از خواسته‌های خود در راستای تشکیل دولت، چشم‌پوشی کند.
حزب الله لبنان حزب الله لبنان

سفیر آمریکا در لبنان در مورد تحریم‌ها علیه برخی از مقامات لبنانی، تصریح کرد که اعمال تحریم، روشی متداول در سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا است که هدف از آن، محاصره سازمان‌های تروریستی، حامیان و تامین کنندگان مالی آنها است.

او پیرامون قانون «مگنیتسکی» که به «پرونده‌های خطرناک فساد» مربوط شده و بر اساس آن«جبران باسیل» وزیر پیشین، در لیست تحریم‌ها قرار گرفت، افزود که وزیران خارجه و خزانه داری در آن زمان به رابطه او با حزب الله اشاره داشتند.

سفیر آمریکا در پایان این مصاحبه مطبوعاتی با تأکید بر اینکه «هدف این تحریم‌ها، نشان دادن هزینه‌ای است که باید برای سیاست‌ها و اقدامات خلاف منافع مردم لبنان، پرداخت شود»، خاطرنشان کرد که بسیاری از لبنانی‌ها خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر در این راستا هستند.