عدالت ندیدیم، دیگه رای نمی‌دیم» و «دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند» از جمله شعارهای معترضان

ادامه اعتراضات گسترده بازنشستگان و مستمری‌بگیران در ایران
«عدالت ندیدیم، دیگه رای نمی‌دیم» و «دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند» از جمله شعارهای معترضان در تجمعات امروز بود

بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران امروز بار دیگر به تجمع‌های اعتراضی خود در اکثر نقاط ایران ادامه دادند و با سر دادن شعارهایی، مطالبات خود از جمله افزایش حقوق و رفع تبعیض میان آنها با سایر بازنشستگان را مطرح کردند.

ویدیوهایی در فضای مجازی، یکشنبه 18 آوریل 2021 منتشر شده که نشان می‌دهد در شهرهای اهواز، شوش، کرج، بهشهر و برخی نقاط دیگر، تجمع‌های اعتراضی توسط بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی برگزار شد.

«عدالت ندیدیم، دیگه رای نمی‌دیم»، «دولت خیانت می‌کند، مجلس حمایت می‌کند»، «دست‌های ما خالیه؛ وضع شما عالیه» و «معیشت منزلت؛ حق مسلم ماست» از جمله شعارهای امروز تجمع‌کنندگان بود.

پیش از این، بارها فراخوان‌هایی در دعوت به تجمع از این افراد، در فضای مجازی منتشر شده بود و بازنشستگان و مستمری‌بگیران که گاهی شمار آنها به هزاران نفر می‌رسید در تجمع‌های اعتراضی شعار سر داده و مطالبات خود را مطرح کرده بودند.

خبرگزاری «ایلنا» 6 مارس، گزارش داد که هزاران بازنشسته و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی مقابل مجلس تجمع کردند و رفع تبعیض در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس را خواستار شدند.

گفتنی است، این اعتراضات از زمانی آغاز شد که حقوق حداقل‌بگیران (دارای 30 سال سابقه بیمه‌پردازی) که فاصله بسیار از تورم فزاینده داشت تا حدی افزایش یافت. در این میان، اضافه پرداختی بازنشستگان دولتی با سرعت انجام شد ولی بازنشستگان تامین اجتماعی از آن محروم ماندند و تاکنون فقط وعده‌ای از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شد و بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز نسبت به عدم تحقق وعده مسئولان در سال جدید معترض هستند.