احمدی‌نژاد: مدیران نهادهای امنیتی باید محاکمه شوند

احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور پیشین ایران، با اشاره به انفجار در تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت: «مدیران نهادهای امنیتی باید محاکمه شوند».

احمدی‌نژاد روز یکشنبه در یک سخنرانی در جمع هوادارانش به شدت از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی انتقاد کرد و گفت: «ملت سالی چهل – پنجاه هزار میلیارد تومان دارد به شما پول می‌دهد که بروید مراقب همین‌ها باشید؛ که نیایند ثروت ملت ایران را از بین ببرند. چند میلیارد دلار ثروت ملت را یکجا از بین بردند. اصلا انگار نه انگار. نه کسی بازخواست می‌شود و نه گزارشی ارائه می‌شود.»

او درباره معرفی شدن یک نفر به عنوان عامل انفجار گفت: «طرح‌های بی‌مزه و تكراری؛ اعلام می‌كنند كه یک نفر را شناسایی كرده‌ایم اما فرار كرده و رفته است به خارج.»

احمدی‌نژاد همچنین به موضوع انتقال اسناد هسته‌ای جمهوری اسلامی به اسرائیل اشاره کرد و گفت: «می‌آیند اسناد سری ملت را از دل تهران برمی‌دارند و می‌برند».

پیش از این محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز انتقال اسناد محرمانه هسته‌ای از ایران به اسرائیل را تایید کرده بود، اما پس از چند روز اظهاراتش را تکذیب کرد.

احمدی‌نژاد همچنین به کشته شدن معترضان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ اشاره کرد و خواستار محاکمه عاملان آن شد. او گفت: « خودتان می‌گویید ۲۳۱ نفر را كشته‌اید، اینها نباید محاکمه شوند؟ نباید رسیدگی شود؟»