گزارش امنیتی؛ افزایش شمار ماموران رژیم ایران در آلمان


«رژیم ایران به همراه روسیه و چین در عرصه جاسوسی سایبری در آلمان فعال هستند»

گزارش جدید آژانس اطلاعاتی برلین، در آلمان، که روز سه‌شنبه 11 مه 2021 منتشر شد، نشان می‌دهد که تعداد ماموران امنیتی و هواداران افراطی جمهوری اسلامی ایران و دیگر گروه‌های افراطی نزدیک به این رژیم همچون حزب‌الله، حماس، و اخوان‌المسلمین در این ایالت‌شهر افزایش یافته است.

به گزارش «جروزالم پست»، این گزارش 136 صفحه‌ای می‌گوید تعداد ماموران رژیم ایران از 40 نفر در سال 2019 به 50 نفر در سال 2020 رسید. سازمان «حزب‌الله» نیز که گروهی نیابتی و تحت حمایت رژیم ایران است، 250 عضو بین سال‌های 2019 و 2020 در ایالت-شهر برلین داشته است. وزارت کشور آلمان در سال 2020 کلیه فعالیت‌های حزب‌الله را در این کشور ممنوع کرد، هرچند شاخه نظامی آن پیشتر در آلمان به عنوان سازمانی تروریستی اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش اطلاعاتی آلمانی، تعداد طرفداران «حماس»، یکی دیگر از گروه‌های نیابتی رژیم ایران که در نوار غزه مستقر و از لحاظ ایدئولوژیک نزدیک به اخوان‌المسلمین است، از 70 نفر در سال 2019 به 80 نفر در سال 2020 رسید. تعداد هواداران خود «اخوان‌المسلمین» هم از 100 نفر در سال 2019 به 150 نفر در سال 2020 افزایش پیدا کرد. گفتنی است که گروه افراطی اخوان‌المسلمین، با رژیم ایران روابط نزدیکی دارد.
جاسوسی سایبری

این گزارش امنیتی ضمن تایید این مساله که رژیم ایران به همراه روسیه و چین در عرصه جاسوسی سایبری در آلمان فعال هستند، گفته است: «بازیگران سایبری ایرانی همچنین در تلاشند تا به اطلاعات محافظت‌شده در آلمان دسترسی پیدا کنند. اخیراً یک کارزار عمده حملات سایبری کشف شده که طی آن برای کارمندان شرکت‌های آلمانی پیشنهادات کار جعلی از طریق ایمیل‌های فیشینگ ارسال شده است.»

درباره عملیات‌های سایبری رژیم ایران به‌طور خاص، این گزارش اطلاعاتی گفته که «هنگام اجرای برخی برنامه‌های نرم‌افزاری [تولید ارتش سایبری ایران]، بدافزار می‌تواند بدون آگاهی قربانی روی رایانه‌اش بارگیری شود. یکی از دلایل افزایش عملیات سایبری ایران در آلمان احتمالاً تنش‌های سیاسی در منطقه خلیج است…. ایران منافع بنیادی در کسب اطلاعات سیاسی و اقتصادی [در آلمان] و دور زدن تحریم‌های موجود علیه رژیم تهران دارد.»