کووید در جهان: نگرانی از افزایش سویه دلتا (هندی) ویروس کرونا در بریتانیا؛ بالاترین آمار مبتلایان به کووید در مسکو ثبت شد

نگرانی از افزایش مبتلایان به کووید در بریتانیا، موجب تاخیر در مرحله آخر بازگشایی‌ها شده است.

گسترش سویه دلتا، یکی از سویه‌های ویروس کرونا، در بریتانیا، موجب نگرانی شده است. با وجود اینکه در بریتانیا بیش از ۴۲ میلیون نفر بطور کامل واکسن مقابله با ویروس کرونا را دریافت کردند، آمار مبتلایان به سویه دلتا، در حال افزایش است. بر پایه آخرین آمار رسمی در بریتانیا، بیش از ۱۰ هزار و ۲۷۰ مبتلا به کووید در این کشور، طی یک شبانه‌روز شناسایی شدند. در مسکو، پایتخت روسیه، نیز افزایش آمار مبتلایان به کووید، به ویژه سویه دلتا، موجب افزایش نگرانی شده است. سویه هندی ویروس کرونا، از سوی سازمان جهانی بهداشت، با عنوان «سویه دلتا»، نامگذاری شده است.

بنا بر اعلام آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، از روز ۱۶ ژوئن/۲۶ خرداد، موارد جدید ابتلا به سویه دلتا در این کشور نسبت به هفته پیش از آن، با افزایش ۷۹ درصدی روبرو شده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در واکنش به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، سرعت کارزار واکسیناسیون در کشور را افزایش داده است. هدف از این اقدام آن است تا ظرف یک ماه آینده، ۱۹ ژوئیه، تمامی جمعیت بزرگسال این کشور، دست‌کم یک دوز واکسن را دریافت کنند.

بنا بر اعلام یک مقام ارشد بهداشتی در بریتانیا، شمار مبتلایان به کووید در این کشور به سرعت در حال افزایش است و بیشترین افراد به سویه دلتا مبتلا شدند.

به گفته همین منبع، با وجود افزایش سرعت آمار مبتلایان، آمار مرگ و میر در بریتانیا افزایش نیافته است اما منابع بهداشتی به دقت شرایط را زیر نظر دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی در بریتانیا، طی شبانه‌روز گذشته، ۱۱ نفر، جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کووید از دست دادند.

بنا بر آمار ارائه شده از سوی آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا، در روز ۱۴ ژوئن، ۸۰۶ نفر از مبتلایان به سویه دلتا در بیمارستان‌های این کشور بستری شدند که این آمار نسبت به هفته پیش از آن، حدود دو برابر افزایش یافته است.

این آمار حاکی از آن است که از مجموع ۸۰۶ بیمار بستری شده، ۵۲۷ نفر واکسن مقابله با ویروس کرونا را دریافت نکرده بودند. اما ۸۴ نفر از بستری‌شدگان، دو واحد /دوز واکسن را دریافت کرده بودند.

در پی افزایش آمار مبتلایان به کووید، دولت بریتانیا، مرحله آخر بازگشایی و کاهش تمهیدات مقابله با گسترش ویروس کرونا را به تاخیر انداخت. از روز، جمعه گذشته، کارزار واکسیناسیون برای عموم شهروندان بالاتر از ۱۸ سال در بریتانیا نیز آغاز شده است.

همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کووید در بریتانیا، دولت ایتالیا، قرنطینه ۵ روزه و نتیجه آزمایش منفی برای تمامی افرادی که از بریتانیا به این کشور وارد می‌شوند، را الزامی کرد.
آمار مبتلایان به کووید در مسکو همچنان در حال افزایش است

همچنین آمار مبتلایان به کووید، در مسکو، پایتخت روسیه، نیز افزایش یافته است. طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۹ هزار و ۱۲۰ نفر در این شهر، بر اساس آمار رسمی دولتی، مورد شناسایی قرار گرفتند. این آمار نسبت به یک روز پیش از آن، جمعه ۲۸ خرداد، افزایش یافته است. آمار رسمی مبتلایان به کووید، روز جمعه، ۹۰۵۶ نفر اعلام شده بود.

این بالاترین آمار (بر اساس آمار رسمی دولتی) از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا درمسکو است. همین آمار، طی دو هفته گذشته، از افزایش سه برابری تعداد مبتلایان در پایتخت روسیه خبر می‌دهد. به گفته شهردار مسکو، بیشتر این افراد به سویه دلتا مبتلا شده‌اند.

مسکو، روز جمعه گذشته، همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کووید، از افزایش تمهیدات سختگیرانه به ویژه برای برگزاری مراسم عمومی خبر داد.

بر اساس آمار رسمی در روسیه، طی یک شبانه روز ۱۷ هزار و ۲۶۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند. این بالاترین آمار، طبق آمار رسمی، از روز اول فوریه، تاکنون است.

بر اساس آمار رسمی، طی یک شبانه روز، دست‌کم ۴۴۷ نفر در روسیه جان خود را بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر، بر اساس آمار دولتی، در روسیه به کووید مبتلا شده و بیش از ۱۲۶ هزار نفر جان خود را از دست دادند.