اعتراضات سراسری پزشکان عمومی در چندین شهر ایران

«عامل وضع موجود، مسئولان بی وجود» و «کارورزی، قانون برده داری» از شعارهای معترضان در شیراز بود
شماری از پزشکان عمومی، امروز یک‌شنبه 10 مرداد، در تهران، کرمان، مشهد، یاسوج، شیراز و شهرهای دیگر با برپایی تجمعاتی به وضعیت بد معیشتی خود اعتراض کردند.
«تامین حق ویزیت متناسب با تورم» و «تعریف تعرفه به شکل ساعتی و درصدی برای کار پزشکان در درمانگاه‌های خصوصی» از جمله مطالبات این پزشکان است.
بر اساس ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، «پزشک بی‌نان و خواب، اعتصاب، اعتصاب»، «عامل وضع موجود، مسئولان بی وجود»، «کارورزی، قانون برده داری» و «وزیر بی لیاقت، استعفا، استعفا» از جمله شعارهای پزشکان در تجمع شیراز بود.
پزشکان عمومی یاسوج نیز در اعتراض به وضعیت نامناسب اقتصادی و نابرابری در وضعیت درآمدها، مقابل دانشکده پزشکی دانشگاه این شهر تجمع کردند. پزشکان تجمع کننده اعلام کردند که پیشتر، راه‌های دیگری مانند ارسال نامه به مسئولان را امتحان کرده‌اند اما وجود افراد «فاسد» در پست‌های مدیریتی مانع اجرای عدالت شده‌ است.
اخیرا انتشار جزئیاتی از مرگ‌ سریالی شماری از دانشجویان پزشکی از سوی همکاران آنها در فضای مجازی، واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است. بر اساس این گزارش‌ها یکی از دلایل خودکشی در دانشجویان پزشکی، فشارهای کاری و اجحاف در زمینه حقوق‌های دریافتی و مالی عنوان شده است.