اعلام اعتصاب غذای آتنا دائمی بدنبال قطع تماسهای زندان و ابتلای پدر و مادر این زندانی به کرونا

حسین دائمی از اعتصاب غذای آتنا دائمی زندانی سیاسی محبوس در زندان لاکان رشت در اعتراض به وضع موجود درا ین زندان خبر داده و ضمن توییتی نوشت:

«بدلیل عدم رسیدگی به قطع شدن مکررتلفن زندان لاکان رشت وپاسخگو نبودن مسئولین به وضع موجود آتنادائمی از صبح امروز با اعلام قبلی به مسئولین زندان به نشانه اعتراض به وضع موجود دست به اعتصاب غذا زد،آتنا همچنین اعلام کرده تا برطرف نشدن مشکل تلفن به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد،»

حسین دائمی ادامه داد: «متأسفانه ازروزی که آتنای من رو به زندان لاکان رشت تبعید کردن مرتب ما با قطعی تلفن روبرو بودیم آخرین مورد هفته پیش بخاطر قطع بودن تلفن وبی خبری از حال دخترم راهی شمال شدیم که من و همسرم گرفتار کرونا شدیم واکنون هردوبیمارهستیم.»
بدلیل قطع مکرر تماسهای زندان لاکان رشت پدر و مادر زندانی سیاسی آتنا دائمی مجبور به سفر به رشت شده و به کرونا مبتلا شده اند.
حسین دائمی در این رابطه اعلام کرد: «متاسفانه من و همسرم از روز پنجشنبه که برای دیدن آتنای عزیزم به شمال سفر کرده بودیم درگیر ویروس کرونا شدیم و تا به امروز در قرنطینه هستیم و انواع و اقسام دارو که متاسفانه با بدبختی تتهیه کردیم مصریف کردیم و شرایط جسمانی خوبی نداریم.»
وی ادامه داد: «همه نگرانی من بخاطر همسرم است چونکه دیابتی هست و هم فشار خون بالایی دارد. متاسفانه ما نسل سوخته ایم ۴۳ سال از عمر من و فرزندانم در این حکومت سوخت و تباه شد . تنها ثمره این حکومت برای من و خانواده ام، بدبختی، زندان، شکنجه روحی روانی و تهدید بود. خدا را شاکرم بخاطر اینکه تا به امروز توانسته ام به همه ظلم ها و شکنجه ها و فشارهای روحی روانه غلبه کنم و مطمئنم به این ویروس منحوس هم غلبه خواهم کرد.»
درباره زندانی سیاسی آتنا دائمی:
آتنا دائمی ۳۲ ساله از آذرماه ۹۵ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان اوین محبوس بوده و روز سه شنبه شب ۲۶ اسفندماه۹۹، در آستانه سال نو بصورت ناگهانی از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.
آتنا دائمی در سال ۹۳ به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به خامنه‌ای، توهین به خمینی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. وی پس از ۱۶ ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد.
سپس حکم وی به ۷ سال تقلیل یافت.
در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بر اساس حکم قضات قمی‌زاده و حوزوان برای چهار فعال مدنی، حکم این فعال مدنی به ۷ سال تقلیل یافت. وی در تیر ماه ۹۹ در حالی که در زندان محبوس بود به ۲ سال زندان اضافه بر حکم قبلی و ۷۴ ضربه شلاق به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم زندان» محکوم شد.
آتنا دائمی روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید گردید.
حسین دائمی پدر زندانی سیاسی آتنا دائمی روز ۸اردیبهشت ۱۴۰۰ از نگرانی درمورد ابتلای دخترش به کرونا نوشته بود. با اینحال این جوان زندانی سیاسی در حالیکه باید در این شرایط کرونایی آزاد شود و یا به مرخصی فرستاده شود اما همچنان در معرض ابتلا به ویروس کرونا در تبعید ماند.
آتنا دائمی پیشتر نیز در ۱۵تیر۹۹، پس از دریافت حکم جدید دو سال حبس و ۷۴ضربه شلاق در پیامی از زندان گفت: «من امروز آزادم چون آزادی به آن طرف میله‌ها بودن نیست و هریک حکم جدید یعنی تایید آزادی من، من تا آخرش هستم تا زنده‌ام».
زندانی سیاسی آتنا دائمی در پاسخ به خواسته جمهوری اسلامی در خصوص نوشتن درخواست طلب عفو در پیامی از جمله نوشت: «…من آزادی بی قید و شرط را حق زندانیان سیاسی میدانم، نه تنها هرگز بابت آزادی خواهی طلب عفو از شب نهادان زمانه نخواهم کرد بلکه مصمم تر از قبل به راهم ادامه خواهم داد این شما هستید که باید از مردم طلب عفو و بخشش کنید…»
در تاریخ ۱۲تیر ۹۹ عفو بین الملل یک بیانیه اقدام فوری برای آزادی آتنا دائمی فعال مخالف مجازات اعدام ، منتشر کرد و ضمن آن اعلام کرد آتنا دائمی نمونه ای تلخ از سرکوب است و باید آزاد شود.