سیاستمدار آلمانی «هوادار حکومت ایران» رئیس بخش توسعه تکنولوژی سازمان ملل شد

آلمان ده‌ها سال است که متهم به دنباله‌روی سیاستی سهل‌گیرانه درباره انتقال فناوری دومنظوره با قابلیت استفاده نظامی به رژیم ایران است
«فاکس نیوز» گزارش داد یک سیاستمدار آلمانی که «هوادار حکومت ایران» است و قبلا در انتقال «تکنولوژی‌ دومنظوره» به ایران که در تولید «تسلیحات کشتار جمعی» به کار رفته نقش داشته، قرار است رئیس «سازمان توسعه صنعتی ملل متحد» (یونیدو) شود.
گرد مولر، که در حال حاضر وزیر توسعه دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان است، به توصیه هیئت مدیره یونیدو قرار است پس از پایان کار رئیس چینی فعلی این سازمان، در مقام مدیرکل بعدی آژانس خدمت کند.
دانیل راث، مدیر بخش پژوهش‌های سازمان «اتحاد علیه ایران اتمی»، به «فاکس نیوز» گفت که یونیدو پروژه‌هایی در برخی از کشورهای دنیا برای «سرکش‌ترین رژیم‌های جهان» از جمله ایران، کوبا، ونزوئلا، و کره شمالی اجرا کرده است، که همگی تحت تحریم آمریکا هستند. این سازمان در حال حاضر یازده پروژه در ایران به ارزش 17.5 میلیون دلار دارد.
یک دیپلمات سابق که در دفاتر مختلف سازمان ملل فعالیت کرده و نخواست نامش فاش شود به «فاکس نیوز» هشدار داد: «اگر نمی‌خواهید رژیم‌های سرکش سیستم‌های سلاح کشتار به دست آورند یا اگر دارند آن را بهبود بخشند، باید حواس‌تان به یونیدو و 2500 نفر پرسنل آن در سراسر جهان باشد.»
این دیپلمات سابق افزود: «باید بررسی کرد که چطور ممکن است عده‌ای ثابت از عوامل/اتباع کره شمالی، ایران، سازمان همکاری اسلامی، و جنبش عدم تعهد به عنوان کارمندان سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و سازمان پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای مدام در حال رفت و آمد باشند.»
برلین مهمترین شریک تجاری اروپایی تهران است، و ده‌ها سال است که متهم به پی گرفتن سیاستی «سهل‌گیرانه» درباره انتقال فناوری دومنظوره با قابلیت استفاده نظامی به رژیم ایران است، و همین برخی را نسبت به مقام جدید مولر نگران کرده است.
به گفته «فاکس نیوز»، در سال 2018، تحت وزارت مولر، «اداره فدرال امور اقتصادی و کنترل صادرات» دولت آلمان چراغ سبز انتقال فناوری دومنظوره به تهران را صادر کرد، که در نهایت سر از موشک‌هایی درآورد که بعدا رژیم اسد آنها را با گاز کلر پر کرد و در حملات شیمیایی علیه مردم سوریه به کار گرفت.