فرستاده آمریکا به یمن: به لجاجت حوثی‌ها و نقش مخرب ایران در منطقه آگاه هستیم


فرستاده آمریکا به یمن از اهمیت اقدامات بین‌المللی برای فشار بر حوثی‌ها و ایران جهت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد

تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا به یمن گفت که کشورش از لحاجت حوثی‌ها و نقش مخرب ایران در منطقه آگاه است.

معین عبدالملک، نخست‌وزیر دولت قانونی یمن چهارشنبه 15 سپتامبر در دیدار با فرستاده ویژه آمریکا خواستار توقف تنش‌ها از سوی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به ایران، توقف حمله به شهروندان و همچنین توقف هجوم به تاسیسات مدنی در پادشاهی عربی سعودی شد.

عبدالملک این اقدامات را گامی مهم در راستای حل سیاسی بحران یمن به‌شمار آورد.

وی همچنین از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا بر شبه‌نظامیان حوثی و ایران به عنوان حامی این گروه تروریستی برای پذیرش صلح فشار وارد کنند.

در دیدار این دو مقام که در ریاض، پایتخت پادشاهی سعودی انجام پذیرفت، شرایط انسانی و اقتصادی در یمن و اقدامات تروریستی حوثی‌ها در وخیم شدن شرایط این کشور نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در این نشست مشترک همچنین بر اجرای کامل توافق ریاض و حمایت از دولت قانونی یمن با هدف بهبود شرایط معیشتی شهروندان یمنی تاکید شد.

نخست‌وزیر دولت قانونی یمن بر حمایت دولتش از اقدامات بین‌المللی برای ایجاد صلح و ثبات در این کشور تاکید و حمایت کامل خود را از تلاش‌های فرستاده جدید سازمان ملل متحد اعلام کرد.

عبدالملک بر اهمیت موضع مشترک و محکم بین‌المللی علیه مداخلات مخرب ایران در یمن نیز تاکید کرد.

فرستاده ویژه آمریکا به یمن هم تحقق صلح در این کشور را ممکن دانست و تمرکز تلاش‌ها بر این امر را با اهمیت دانست.

او با اشاره به لحاجت حوثی‌ها و نقش مخرب ایران در منطقه اظهار داشت که آمریکا با شرکای یمن در منطقه و جهان و همچنین دولت قانونی این کشور برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی مردم یمن همکاری خواهد کرد.