وزارت خزانه داری آمریکا افرادی مرتبط با «القاعده» از جمله 3 شهروند ترکیه را تحریم کرد


وزارت خزانه‌داری آمریکا 5 شخص را به دلیل ارائه تسهیلات مالی و مسافرتی برای اعضای القاعده در ترکیه و سوریه تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه 5 شخص و از جمله آنها سه شهروند ترکیه به دلیل ارتباط با سازمان تروریستی القاعده، اعمال کرد.
این وزارتخانه پنج‌شنبه 16 سپتامبر، در حساب توییتری خود اعلام کرد که 5 نفر از اشخاص هوادار سازمان تروریستی القاعده که در ترکیه فعالیت می‌کنند و مجموعه‌ای از خدمات مالی و تسهیلات مسافرتی را برای عناصر آن ارائه می‌دادند را مورد تحریم قرار داده است.
آندریا م، مدیر نظارت بر سرمایه‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که این وزارتخانه به همکاری‌ها با متحدان خود برای کشف و از کارانداختن شبکه‌های حمایت مالی از سازمان تروریستی القاعده ادامه می‌دهد.
بنا بر بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا یکی از تحریم‌شدگان مجدی سالم، وکیل مصری مقیم ترکیه است که یکی از تسهیل کنندگان اصلی مجموعه‌ای از فعالیت‌های القاعده در ترکیه است و به عنوان اپراتور مالی درون شبکه القاعده فعالیت می‌کرد.
یکی دیگر از تحریم‌شدگان محمد نصرالدین الغزلانی است که او نیز تبعه مصر و مقیم ترکیه است و به عنوان پیک مالی در تدارک برای تسهیل فعالیت‌های سازمان القاعده در این کشور فعالیت می‌کند.
بنا به اطلاعات جمع‌آوری شده الغزلانی حواله‌های نقدی را برای حمایت از القاعده به کار برده و به فراهم کردن اموال و حواله آن به حساب‌های بانکی خانواده‌های عناصر زندانی القاعده اقدام می‌کرده است.
نورالدین مصلحان که شهروند ترکیه است نیز در همین رابطه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. او تسهیل کننده مالی القاعده در ترکیه و ارتباط خود را با فرماندهی عالی سازمان القاعده در این کشور حفظ و به ارتباط مستقیم با اعضای تندرو این گروه اقدام کرده است.
سیبرال جوزیل نیز یکی دیگر از شهروندان ترکیه است که در ارتباط با سازمان القاعده از سوی آمریکا تحریم شده است. او با نورالدین مصلحان همکاری داشته و مبالغی مالی را به عنوان اولین تلاش برای حمایت از سازمان القاعده به او تقدیم کرده تا ارتباط شبکه با عبدالله محمد رجب عبدالرحمن رهبر القاعده در سوریه را تسهیل کند.
اخیرا سونر جورلین هم که شهروند ترکیه‌ای است و به یک عنصر تندرو دیگر وابسته به القاعده کمک و سفر او را تسهیل کرده است نیز مورد تحریم قرار گرفت.
بنا به بیانیه وزارت خزانه ایالات متحده دارایی‌ها و منافع متعلق به این افراد تحریم‌شده و همچنین هر گونه موسسات تحت مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم آنها در آمریکا، بلوکه و تحریم‌ می‌شود.
همچنین هر گونه فعالیت‌های خرید و فروش و انتقال مالکیت دارایی‌ها و اموال و حواله‌های مالی در آمریکا و خارج از آن که مرتبط با این افراد است ممنوع و تحریم می‌شود. داد و ستد و معاملات مشخصی با افراد یاد شده نیز مورد تحریم، ممنوع و دارای ریسک بوده و کسانی که با آنها تعامل خواهند کرد را شامل می‌شود.
طبق این بیانیه دفتر نظارت بر سرمایه‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا شرط‌های سخت‌گیرانه‌ای را علیه گشایش، حفظ حساب‌ حواله یا حساب بستانکار از سوی موسسه‌‌های مالی خارجی که با آگاهی با این افراد تحریم‌شده در آمریکا وارد معامله شده یا فعالیت‌های آنها را تسهیل می‌کنند، اعمال می‌کند