شانزده آذر سالروز سه آذرخشی که خونشان توسط رژیم جمهوری اسلامی مصادره شده


بزرگ نیا ,قند چی و شریعت رضوی سه دانشجویی بودند که با نثار خونشان در ۱۶آذر ۱۳۳۲چراغی فروزان در پیش پای مبارزین و بخصوص دانشجویان ایران روشن کردند. در پرتو همین روشنایی بود که دانشجویان ایرانی در دهه های سی ،چهل و پنجاه در صف اول مبارزات مردم ایران قرار گرفتند .

بعد از انقلاب ۵۷دانشگاه اولین مکانی بود که توسط این رژیم غصب شد و بزودی تصفیه دانشجویان در دستور کار رژیم قرار گرفت دو سال بعد از کودتای فرهنگی خمینی ، دانشگاه بکل ار عناصر صادق و دلسوز پاک سازی شد و بسیاری از دانشجویان متعهد و مبارز اعدام یا تیر باران شدند .

از آن پس رژیم با تزریق عناصر خود به اسم سهمیه بنیاد شهید، سهمیه بسیج و سهمیه های ارتجاعی دیگری دانشگاه را از حیض انتفاع خلع و مسئولیت آگاهی بخشی را از آن مخدوش کرد تا جایی که دانشگاهی که روزگاری پیشاهنگ مبارزات مردم ایران بود اینک به جولانگاه عناصر رژیم تبدیل شده و در وانفسای مبارزات مردم ایران از دهقان و کارگر تا معلمین و بازاریان دانشجویان در سکوت مطلق و در آخرین رده های اجتماعی قرار گرفته اند .

اتحاد زندانیان سیاسی ایران بار دیگر مواضع خود را که در ۱۶ آذر سال ۹۵ بیان داشت تکرار میکند که( باید که در راستای دادخوهی مردم ایران دانشجویان سراسر کشور از خون آن سه آذرخش جاودانه الهام گرفته و به پا خیزند .

ما بر آنیم که با همه توش و توان خود رژیم فرسوده آخوندی را که اقبال جهانی‌ از آن روی برتافته‌ است را به پای میز محاکمه‌ بکشانیم و براین عقیده هستیم که انتقام همه خونهای به ناحق ریخته از مردم ایران را باید از حکومت جبار آخوندی باز پس بگیریم .

با چنین رویکردی ۱۶ آذر را گرامی‌ میداریم و همگان را به فریاد و اعتراض علیه ولایت جور و ستم فرا می‌‌خوانیم .

.اینک در آستانه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ که فریاد عصیان و رهایی اقشار مختلف مردم ایران ارکان حکومت را به لرزه انداخته مسئولیت خطیر دانشجویان ایرانی حمایت همه جانبه از این مبارزات را میطلبد. امری که در صورت کوتاهی و سکوت سودش به جیب رژیم سرازیر میشود .

اتحاد زندانیان سیاسی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه دانشجوی قهرمان حمایت خود را از مبارزات همه اقشار جامعه ایران بخصوص کشاورزان اصفهان که این رژیم با بی تدبیری سرمایه آبا و اجدادی آنها که آب برای امرار معاش و کشاورزی است را لگد کوب دزدان حکومتی کرده اعلام میدارد که خیزش های مردمی در ایران هر کدام میخ محکمی است بر تابوت این رژیم و دور نیست روزگاری که شر این حکومت منحوس از سر ایران و جهان بر چیده شود .

اتحاد زندانیان سیاسی ایران

شانزده آذر ۱۴۰۰