دولت یمن: رژیم ایران همه خطوط قرمز را پشت سر گذاشته است

یمن: اقدامات ایران در برهم زدن ثبات و امنیت بدون اتخاذ موضع قاطع و بازدارنده از سوی جامعه جهانی و همچین بدون تشدید تحریم‌ها علیه این کشور متوقف نمی‌شود
دولت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم ایران، همه خطوط قرمز را پشت سر گذاشته و به کانونی برای ترویج تروریسم و ایجاد هرج و مرج در منطقه تبدیل شده است.

در بیانیه‌ای که در نشست روز چهارشنبه، 8 دسامبر، هیئت دولت یمن به ریاست معین عبدالملک، نخست‌وزیر این کشور صادره شد، آمده است که این شورا در قبال ادامه سرپیچی رژیم ایران از پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل پیرامون تحریم تسلیحاتی حوثی‌ها و تامین موشک برای آن‌ها و از جمله تازه‌ترین موارد آن شامل دو محموله تسلیحات ارسالی ایران برای حوثی‌ها که توسط نیروهای دریایی آمریکا توقیف شده است، موضع‌گیری کرد.

در تازه‌ترین موارد نقض تحریم‌ها از سوی ایران، مواردی از سوی وزارت دادگستری آمریکا فاش شده است که شامل توقیف دو محموله تسلیحاتی حاوی 171 موشک زمین به هوا، 8 موشک ضد تانک و همچنین 1.1 میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی ایران است که از طرف سپاه پاسداران برای شبه‌نظامیان حوثی ارسال می‌شده و توسط نیروهای آمریکایی در دریای عرب توقیف و مصادره شده است.

دولت یمن تاکید کرد که این گونه اقدامات ایران، بدون موضع قاطع و بازدارنده و اعمال تحریم‌هایی از سوی جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت متوقف نخواهد شد.

دولت یمن تاکید کرد که مانع اصلی برقراری صلح در یمن، پافشاری ایران بر رفتار خصمانه و باج‌گیرانه خود علیه جهان از طریق ابزارهای خرابکارانه‌اش در قالب نیروهای نیابتی از جمله شبه‌نظامیان حوثی است که از آن‌ها در راستای خدمت به توطئه‌های خطرناک و ویرانگر خود در اقدام علیه امنیت و ثبات کشورهای خلیجی‌، منطقه و ناوبری بین‌المللی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، استفاده می‌کند.

دولت یمن بار دیگر تاکید کرد که یمن، عرصه‌ای برای ماجراجویی‌ها و برنامه‌های رژیم ایران در تهدید ناوبری بین‌المللی و برهم زدن امنیت و ثبات کشورهای همسایه و منطقه، نبوده و نخواهد بود و مردم یمن با برخورداری از پشتیبانی ائتلاف عربی به رهبری سعودی، بیش از هر زمان دیگری مصمم هستند تا با توطئه شبه‌نظامیان حوثی‌ نیابتی ایران مقابله و به آن پایان دهند.

شایان ذکر است که وزارت دادگستری آمریکا بامداد روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از مصادره دو محموله تسلیحات ایرانی ارسالی برای شبه‌نظامیان حوثی در دریای عرب خبر داد.

این وزارتخانه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که محموله‌های مصادره‌ شده مذکور شامل 171 موشک زمین به هوا و 8 موشک ضد تانک بودند.

بر اساس این بیانیه، نیروی دریایی آمریکا این تسلیحات را از دو کشتی وابسته به سپاه پاسداران، هنگام گشت‌زنی در دریای عرب کشف و ضبط کرد که در مسیر رسیدن به دست حوثی‌ها در یمن در حرکت بودند.